Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία

Αν δεν αλλάξετε τις ρυθμίσεις του προγράμματος περιήγησης, συμφωνείτε με αυτό.

Αποδέχομαι
elbgentr

maroneiawebradio

gazon

94016342 547586876161694 372900150244278272 n

20187312 10155133937199340 1452719040 o

Παρασκευή, 24 Ιανουάριος 2020 09:01

ΟΜΙΛΙΑ ΙΛΧΑΝ ΑΧΜΕΤ ΣΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ/ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΔΟΑΤΑΠ ΚΑΙ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Γράφτηκε από τον

Oμιλία του βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ αναφορικά με το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και την σύνδεση της χρηματοδότησης των πανεπιστημίων με την αξιολόγηση.

Η ομιλία του βουλευτή Ροδόπης επικεντρώθηκε στο άρθρο 50 για την λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ και τις τραγικές καταστάσεις που βιώνουν οι ενδιαφερόμενοι που καλούνται να προβούν σε εξομοίωση των πτυχίων τους από την αλλοδαπή για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας.

Παράλληλα, ενώπιον της παρούσας κατά την ομιλία του Ιλχάν Αχμέτ, υφυπουργού Παιδείας κ. Σοφίας Ζαχαράκη, κατατέθηκε στα πρακτικά της Βουλής η ανοιχτή Επιστολή του Συνδέσμου Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης, με την οποία ζητείται να μην πραγματοποιούνται εκδηλώσεις την 30η Ιανουαρίου στα Μειονοτικά Σχολεία  και να τηρείται το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας .

Πρόκειται για την εορτή των Τριών Ιεραρχών που  το 2018 με έγγραφό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και με την υπογραφή του κ. Παναγιώτη Κεραμάρη, στάλθηκε οδηγία στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης για το πώς θα γιορτάσουν τα παιδιά που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία την θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών, παρόλο που τα παιδιά στα Μειονοτικά Σχολεία είναι όλα ανεξαιρέτως Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα και ενώ μέχρι το έτος 2018 η ημερομηνία αυτή, ήτοι η 30η Ιανουαρίου, ήταν αργία και για τα Μειονοτικά Σχολεία.

   

      ΟΜΙΛΙΑ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ/ ΔΟΑΤΑΠ 21.1.2020

Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι,

Με το τρίτο μέρος του συζητούμενου νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και συγκεκριμένα με το αρθρ. 50 ουσιαστικά δίνεται εισιτήριο στους αποφοίτους των ιδιωτικών κολεγίων να εργαστούν στην ελληνική εκπαίδευση.

Ας μην κρυβόμαστε.

Νομοθετείτε τον διορισμό εκπαιδευτικών με πτυχίο ιδιωτικού κολεγίου στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, χωρίς να έχετε προηγουμένως καθορίσει και νομοθετήσει τα προσόντα των εκπαιδευτικών που θέλουμε να έχουμε στην δημόσια εκπαίδευση.

Και όσο και αν κατανοούμε πως η ρύθμιση έρχεται μετά τις προειδοποιήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι σαφές πως εδώ εγείρονται σοβαρότατα ζητήματα για τα οποία η εισηγήτρια του κινήματος λλαγής μίλησε αναλυτικά.

Θέλω όμως να σταθώ στη λειτουργία του ΔΟΑΤΑΠ – για το θέμα έχω καταθέσει και σχετική ερώτηση στις 16.12.2019 –

Στη λειτουργία του Διεπιστημονικού Οργανισμού Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης που ορθά έχει επιφορτιστεί με την αναγνώριση και την ακαδημαϊκή αντιστοιχία και ισοτιμία πτυχίων των πανεπιστημίων ιδρυμάτων των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του εξωτερικού.

Πως λειτουργεί σήμερα ο ΔΟΑΤΑΠ;

Ή πιο σωστά λειτουργεί τελικά ο ΔΟΑΤΑΠ;

Σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο (ΝΟΜΟΣ 3328/2005 - ΦΕΚ 80/Α/1.4.2005) που διέπει τη λειτουργία του εν λόγω οργανισμού «οι αποφάσεις και τα σχετικά πιστοποιητικά πρέπει να εκδίδονται για τις περιπτώσεις αναγνώρισης «ισοτιμίας» μέσα σε εξήντα ημέρες και για τις περιπτώσεις «ισοτιμίας και αντιστοιχίας» μέσα σε ενενήντα ημέρες από τη συγκέντρωση των απαραίτητων στοιχείων.»

Ενώ, «σε κάθε περίπτωση απόκλισης από τις ως άνω προθεσμίες λόγω έλλειψης στοιχείων εκδίδεται αιτιολογημένη απόφαση του Οργανισμού».

Αυτά λέει το άρθρ. 11 του σχετικού νόμου.

Ποια είναι η πραγματικότητα;

Υπερβολικές και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις.

Καθυστερήσεις, που σε ορισμένες περιπτώσεις φτάνουν μέχρι και τα τέσσερα χρόνια(!) για τη διεκπεραίωση αιτήσεων αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών  ως ισότιμων ή ισότιμων και αντίστοιχων προς τους απονεμόμενους από τα ημεδαπά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης.

Νέοι συμπολίτες μας, παρότι έχουν καταθέσει πλήρη και άρτιο φάκελο, ταλαιπωρούνται, περιμένοντας χωρίς αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί η διαδικασία αναγνώρισης των πτυχίων τους για χρόνια, χωρίς να μπορούν να λάβουν καμία ουσιαστική πληροφορία για την πορεία της υπόθεσής τους. 

Οι απαντήσεις των υπαλλήλων μονότονες και επαναλαμβανόμενες, χωρίς περιεχόμενο και σαφές χρονοδιάγραμμα:

«Η υπόθεσή σας είναι στους εισηγητές»

Ή

«Περιμένει για υπογραφή»

Ή

«Περιμένει για κρίση»

Και όλα αυτά για όσους έχουν τη δυνατότητα να πάνε μέχρι τον ΔΟΑΤΑΠ.

Γιατί υπάρχει πλήρης αδυναμία τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οργανισμό που επιβαρύνει οικονομικά τους πολίτες που ζουν εκτός Αθηνών ή Θεσσαλονίκης, οι οποίοι είναι αναγκασμένοι να ταξιδέψουν προκειμένου να έχουν την όποια πληροφόρηση για την αίτησή τους.

Η πραγματικότητα λοιπόν βρίσκεται πολύ μακριά από τα όσα ορίζει ο νόμος για τη λειτουργία του εν λόγου οργανισμού και πλέον όποιος εμπλέκεται με τον ΔΟΑΤΑΠ γνωρίζει πως μπαίνει σε μια καφκική πραγματικότητα από την οποία δεν γνωρίζει πότε και αν τελικά θα βγει.

Και ενώ η κατάσταση είναι αυτή, η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας υποστηρίζει πως η λειτουργία του οργανισμού έχει βελτιωθεί σημαντικά,καθώς  «υπάρχει εντυπωσιακή επίσπευση διαδικασιών στο υπουργείο Παιδείας για την επαγγελματική ισοδυναμία των πτυχίων των Κολλεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων». !

Μα στα αλήθεια είστε ευχαριστημένοι με αυτή την κατάσταση;

Ή μήπως έχετε την ψευδαίσθηση πως το πρόβλημα λύθηκε μέσα από την ηλεκτρονική πλατφόρμα του οργανισμού.

Πράγματι, από τις 20 Μαΐου του 2019 έχει τεθεί σε λειτουργία και η ηλεκτρονική πλατφόρμα e- doatap, η οποία όμως και αυτή δεν φαίνεται να λειτουργεί αποτελεσματικά.

Αφενός δεν έχει μειώσει το χρόνο διεκπεραίωσης των διαδικασιών αναγνώρισης και αφετέρου υπάρχουν πολλές καταγγελίες πολιτών για μη ανταπόκριση του οργανισμού στα ερωτήματα τους που στέλνονται με email.

Όμως το βασικό θέμα δεν είναι η ταλαιπωρία των ενδιαφερόμενων.

Η κατάσταση που παρουσιάζει ο εν λόγω οργανισμός με τις αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στις υποθέσεις διεκπεραίωσης των διαδικασιών αναγνώρισης τίτλων ξένων πανεπιστημίων επί της ουσίας οδηγεί νέους συμπολίτες μας στον αποκλεισμό από την αγορά εργασίας.

Είναι εγκληματικό.

Νέοι επιστήμονες να βρίσκονται όμηροι της ανεπάρκειας του ΔΟΑΤΑΠ και να οδηγούνται στην ανεργία, ενώ οι οικογένειές τους την ίδια στιγμή να εξαντλούνται ηθικά και οικονομικά.

Και όλα αυτά συμβαίνουν τη στιγμή που η κυβέρνηση κάνει αισιόδοξες εξαγγελίες περί προοπτικών αντιστροφής του brain drain.

Μα πως θα έρθουν και γιατί να έρθουν επιστήμονες, που έχουν ολοκληρώσει τις σπουδές τους στο εξωτερικό όταν θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μια τέτοια κατάσταση για να αναγνωριστούν οι τίτλοι σπουδών τους;

Κατανοούμε πως τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι νέοι επιλέγουν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, γεγονός που οδηγεί σε πληθώρα αιτημάτων αναγνώρισης τίτλων τα οποία όπως φαίνεται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. αδυνατεί να διαχειριστεί αποτελεσματικά, γιατί προφανώς υπάρχει έλλειψη προσωπικού.

Όμως, πρέπει να δοθεί ένα τέλος σε αυτή την απαράδεκτη κατάσταση.

Και θα πρέπει άμεσα η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να πάρει μέτρα.

Ας λειτουργήσει επιτέλους ο νόμος για τον ΔΟΑΤΑΠ στον ΔΟΑΤΑΠ.

Δικαιολογίες δεν υπάρχουν.

Ευχαριστώ.

 ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Του Σωματείου «Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης» που εδρεύει στην Κομοτηνή

Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών

Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης

Ταχ. Δ/ση:    Α. Παπαδήμα 5

Τ.Κ-Πόλη:   69100-Κομοτηνή

Τηλ. & Φαξ: 2531035758

e-mail:  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

                                                                                                        Κομοτηνή, 21.01.2020

Προς:

Την Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Νίκη Κεραμέως  

Κοινοποίηση στους:

1.   Κα. Ζαχαράκη Σοφία, Υφυπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, ΤΚ.15180, Μαρούσι – Αθήνα)

2.   Τον Σύμβουλο Θεμάτων Μειονοτικής Εκπαίδευσης και Θρησκευμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37) ΤΚ.15180, Μαρούσι – Αθήνα)

3.   Την Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, Ξένων και Μειονοτηκών Σχολείων, Τμήμα Σπουδών, Προγραμμάτων, Οργάνωσης και Μαθητικών Θεμάτων (Ανδρέα Παπανδρέου 37, ΤΚ.15180, Μαρούσι – Αθήνα)

4.   Κ. Μπαντίκο Κωνσταντίνο, Περιφερειακό Διευθυντή Εκπ/σης Α.Μ.Θ.

5.   Κ. Χουσεϊν Ζεϊμπέκ, Βουλευτή Ν. Ξάνθης.

6. Κ. Ιλχάν Αχμέτ, Βουλευτή Ν. Ροδόπης.

                                                              **************

Αξιότιμη κα. Υπουργέ,

Καταρχάς, σας συγχαίρουμε για την εκλογή Σας και για τον διορισμό Σας ως Υπουργού Παιδείας. Αναγνωρίζουμε ότι έχετε αναλάβει ένα δύσκολο έργο με ευθύνες μεγάλες και καθοριστικής σημασίας για το μέλλον της χώρας. Σας ευχόμαστε, από τα βάθη τις καρδιάς μας, καλή δύναμη και λαμπρή σταδιοδρομία.

Ο Σύλλογός μας συστάθηκε το έτος 2010 και τα μέλη του Συλλόγου μας είναι μέλη των Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων της Θράκης, τα οποία εκλέγονται νόμιμα από τους γονείς των μαθητών, όπως ορίζεται στο Καταστατικό, και η θητεία τους είναι 3 έτη.

Ο Σύλλογος μας και όλα τα μέλη του, σεβόμαστε και δεχόμαστε όλες τις θρησκείες και δόγματα που αναγνωρίζονται επίσημα από το Κράτος και συμφωνούμε απόλυτα με το άρθρο 9 του ΕΣΔΑ για την ελευθερία σκέψεως, συνειδήσεως και θρησκείας, όμως, ενόψει της αργίας της θρησκευτικής εορτής των Τριών Ιεραρχών που γιορτάζεται στις 30 Ιανουαρίου του κάθε έτους, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψιν σας την ανησυχία των γονιών, τα παιδιά των οποίων φοιτούν στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης, εξαιτίας της πρακτικής τα προηγούμενα ακαδημαϊκά έτη, οπότε με το με αριθ. πρωτ.Φ8>2/23.7/794/29 Ιανουαρίου 2018 έγγραφό της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και με την υπογραφή του κ. Παναγιώτη Κεραμάρη, στάλθηκε οδηγία στα μειονοτικά σχολεία της Θράκης για το πώς θα γιορτάσουν τα παιδιά που φοιτούν στα μειονοτικά σχολεία την θρησκευτική εορτή των Τριών Ιεραρχών, παρόλο που τα παιδιά στα Μειονοτικά Σχολεία είναι όλα ανεξαιρέτως   Μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα και ενώ μέχρι το έτος 2018 η ημερομηνία αυτή, ήτοι η 30η Ιανουαρίου, ήταν αργία και για τα Μειονοτικά Σχολεία.

Μετά από το αναφερόμενο έγγραφο του κ. Παναγιώτη Κεραμάρη σημειώθηκαν έντονες αντιδράσεις από τους γονείς που τα παιδιά τους φοιτούν στα Μειονοτικά Σχολεία και στις 30 Ιανουαρίου του έτους 2019 τα Μειονοτικά Σχολεία ήταν σε αργία και δεν έγιναν εορτασμοί, όπως οριζόταν στο με αριθ. πρωτ. Φ8>2/23.7/794/29 Ιανουαρίου 2018 έγγραφο.

Η πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων και της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Σοφίας Ζαχαράκη, να καταργήσουν την αργία αυτή με το με αριθμό πρωτ. Φ1/3495/ΓΔ4 έγγραφό τους από τις 10/01/2020, μας χάρισε ιδιαίτερη ανακούφιση και χαρά και τους ευχαριστούμε θερμά, αλλά έπρεπε να εξαιρεθούν από τις εορταστικές εκδηλώσεις τα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης, όπου φοιτούν τα παιδιά της Μειονότητας και είναι όλοι ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ στο θρήσκευμα.

Επειδή στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης φοιτούν παιδιά της Μειονότητας, τα οποία είναι μουσουλμάνοι στο θρήσκευμα.

Επειδή η εορτή των Τριών Ιεραρχών είναι θρησκευτική εορτή.

Ως Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης και ως γονέας, ζητάμε να μην πραγματοποιούνται εκδηλώσεις την 30η Ιανουαρίου στα Μειονοτικά Σχολεία  και ζητάμε να τηρηθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα της ημέρας και αυτό να κατοχυρωθεί με απόφασή Σας .  

Δηλώνουμε ότι είμαστε σε διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση στο θέμα αυτό .

Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή Σας  και ευχόμαστε καλή δύναμη και καλή σταδιοδρομία στο δύσκολο και τόσο αξιότιμο έργο σας .

Με τιμή

Για το Δ.Σ.

Ο πρόεδρος του Σωματίου «Συνδέσμων Σχολικών Eφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης»

ΑΜΕΤ Ερτζάν

 

 

Μοιραστείτε το

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn

ΘΡΑΚΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Διεύθυνση: Γ.ΝΙΚΟΛΑΟΥ 1-3 , 69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ
69100 ΚΟΜΟΤΗΝΗ

E-mail:info@thrakikiagora.gr
Τηλέφωνο: 25310 – 26.500
Fax:25310 – 26.500

media

Τελευταία άρθρα

komotini24

logo2