10ο συνέδριο e-business and social media world

10ο συνέδριο e-business and social media world

H ώρατου Social Commerce και του Social Intelligence

Μια αναλυτική και σε βάθος ακτινογραφία της αγοράς αλλά και τις τάσεις και προοπτικές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, των SocialMedia και του DigitalMarketing παρουσίασαν οι ομιλητές και keynote-speakersστους 4.000 και πλέον e-συνέδρουςπου παρακολούθησαν το 10οebusinessandsocialmediaworld. Η γενική αίσθηση και το κεντρικό συμπέρασμα που εν πολλοίς αφήνει πίσω του το συνέδριο είναι ότι η αγορά και των δύο κλάδων ωρίμασε με γεωμετρική πρόοδο ενσωματώνοντας εργαλεία και τάσεις που οι «γκουρού» του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, της Έρευνας και των SocialMedia υπολόγιζαν ότι θα κατακτούσε η Ελλάδα μετά το 2025.

Η συντριπτική πλειονότητα των ομιλητών του συνεδρίου, το οποίο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του GRECA και του ΣΕΚΕΕ, συμφωνεί ότι η πανδημία υπήρξε καταλυτική μάλιστα όπως οι περισσότεροι επεσήμαναν χαρακτηριστικά, «η ωρίμανση του socialcommerce και της socialintelligence αποτελούν δύο από τις ελάχιστες θετικές επιπτώσεις της συνθήκης Covid-19». Με αυτή τη διαπίστωση άλλωστε άνοιξε το συνέδριο ο κ. Κώστας Νόστης, Διευθύνων Σύμβουλος της Smart Press για να δώσει το λόγο στουςΜάκη Σαββίδη, Αντιπρόεδρο του GRECA και ΜάνοΜακρομάλλη, Αντιπρόεδρο του ΣΕΚΕΕ, Founding Member Excelon, οι οποίοι μοιράστηκαν από θεσμικής πλευράς τις δικές τους εμπειρίες για τη ραγδαία εξέλιξη του e-Commerce.

Στην πρώτη ενότητα της πρώτης ημέρας οι σύνεδροι έμαθαν από τους ομιλητές… τα μαθήματα της επιτάχυνσης που προκάλεσε η πανδημία (LessonsfromtheCovidacceleration!) με τον κ. Αθανάσιο Καμέα, CEOandFounder τηςPlusHost.Gr να εστιάζει στο καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας της εταιρείας του, το ADP, το οποίο συνιστά το«μεγάλο στοίχημα για το ηλεκτρονικό εμπόριο στη νέα εποχή». Τι σημαίνει ADP στην αγορά του e-εμπορίου; Εστίαση σε τρεις δυναμικούς παράγοντες και πάντως καθοριστικούς για την επιτυχία ενός e-shop: Adaptation, Data, Personalization.

Στη συνέχεια η κ. Νανά Ιωακειμίδου, ChiefCommercialOfficer, JuniorPartner, GenerationY μίλησε για τον τρόπο με τον οποίο μπορεί ένας e-λιανέμπορος να εντυπωσιάσει τους πελάτες του και να χαράξει μια κερδοφόρα πορεία, ενώ ο κ. Κάρολος Τσιλιγκιριάν, CEO, GIM μοιράστηκε την τεχνογνωσία του αναφορικά με το πώς τα e-shops μπορούν να αναβαθμίσουν τις δομές και τις επιδόσεις τους. Στην τεράστια αξία που αντλεί ένα e-shop από το Trustmark, το Ελληνικό σήμα αξιοπιστίας, αναφέρθηκε ο κ. Αλέξανδρος Λεούσης, Μέλος Δ.Σ.GRECA καιFounder&GeneralManagerDigilexενώ ο κ. Δημήτρης Δημητριάδης,ChiefInnovationOfficer, TheFutureCats, παρουσίασε τις θετικές πτυχές του SocialCommerce στο Facebookκαι τοInstagram. Η κ. Φωτεινή Σκαπινάκη,CommercialManager, Logika αναφέρθηκε στο νέο «χρυσάφι» στον χώρο των logistics, την επίδοση (Performance) ενώ η κ. Ξένια Κούρτογλου, Founder&ManagingPartner, FocusBarπαρουσίασε τις τελευταίες τάσεις στις συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών και των μεγάλων «παικτών» του λιανεμπορίου στο e-Commerce, μέσα από τα τελευταία στοιχεία των Focus on Tech Life Web και Focus Bari | YouGov BrandIndex, που έδειξαν συνοπτικά τα εξής:

 

Η αγορά μετά…Covid

Όλοι οι Έλληνες ηλικίας 13-74 ετών είναι πλέον χρήστες internet και περισσότεροι από 3 στους 4 πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.Συγκρίνοντας την «προ & μετά Covid» εποχή παρατηρείται κυριολεκτικά εκτόξευση στα είδη που αγοράζονται online, στους διαφορετικούς τρόπους πληρωμής και σχεδόν διπλασιασμός της δαπάνης σε αγορές προϊόντων και υπηρεσιών online. Σημαντική είναι πλέον η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου και από τους «ώριμους ενήλικες 55-64 ετών», σημείωσε χαρακτηριστικά η κ. Κούρτογλου προσθέτοντας ότι «οι δύο στους τρεις κάνουν ηλεκτρονικές αγορές, ενώ εννιά στους δέκα βρίσκονται ενεργά στα social media».

Όσον αφορά στους «αμιγώς digital retailers» σε σύγκριση με τους «omnichannel big players», παρατηρούμε από στοιχεία της BrandIndex από 11/9/20 έως 23/9/21 ότι οι πρώτοι κερδίζουν σημαντικό έδαφος σε θετικό buzz και σε consideration επόμενης αγοράς, έχοντας μπει ενεργά στο top of mind των καταναλωτών, ενώ…οι «omnichannel» μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου διατηρούν σχετικό προβάδισμα ως προς την αντιλαμβανόμενη ποιότητα των προϊόντων τους.

 

The Leaders’ Opinion – Growth is a process !

Η δεύτερη ενότητα εμβάθυνε περαιτέρω σε θέματα ανάπτυξης και κερδοφορίας με τον κ. Τίμο Χαϊκάλη,GeneralManager, ZackretSport να ξεκινά τη συζήτηση και τους κ. Φώτη Αντωνόπουλο, Γενικό Διευθυντή, ToFarmakeioMou.gr και Βασίλη Αλεξόπουλο, GeneralManager, ProteanTechnologiesνα προδιαγράφουν τη δυναμική και τις μελλοντικές προοπτικές ενός χώρου όπου η «αλλαγή» είναι η μόνη σταθερά. Και οι τρεις ομιλητές μοιράστηκαν με τους συνέδρους τις Στρατηγικές, τα εργαλεία, τις τάσεις και τα «μυστικά» του growth και του performance.

Η 3η ενότητα με τίτλο «TheBackbone&theEcosystem» ξεκίνησε με ομιλητή τον κ. Δημήτρη Θεοφάνους,ManagingDirector, eTURN ο οποίος μίλησε για την αξία της Επιχειρηματικής Υπομονής ή Ανοχής στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο. Ο κ. Hugo Lebre,SalesDirector, SitecoreInternational, αναφέρθηκεστηνανάγκηανάλυσηςτουπεριεχομένου, τηςεμπειρίαςκαιτουεμπορίουγιατηνπροσφοράσυναρπαστικώνψηφιακώνεμπειριώνενώοκ. Κωστής Μπισκίνης,GroupAccountDirector / MediaHead – CommunicationFactoryανέφερεότιηπανδημία «ενηλικίωσε» βίαιατοψηφιακόκανάλιπωλήσεωνπροσθέτονταςότιπροπανδημίαςτοe-commerceήταντοterritoryτωνe-businessesενώσήμερατοe-purchaseείναιterritoryόλουτουλιανεμπορίου. Την ενότητα έκλεισαν οι κ. ΓιάννηςΕλπίδης, ManagingDirector, Darkpony (ShopifyorWooCommerce?), ΘοδωρήςΚαυκής,Co-founder&COO, Mynext.io (DeliverlikeAmazon!), ΝικόλαςΧατζηδάκης, CoFounder&CTO, AfterSalesPro!Οοποίοςαναφέρθηκεστηναυτόματηκαιμαζικήέκδοση Voucher, ΙωάννηςΚισκιπελής,DataDrivenMarketer | HeadofDigital @ONIT!(ONIT! TikTok ads for e-Commerce), ΓεώργιοςΜαρκατάτος, CEO, Regate, ΠρόεδροςΣΕΚΕΕ (Leveraging the power of WordPress, WooCommerce and Regate Effective Mobile CRM, to achieve maximum Customer Experience), ΔημήτρηςΛυκούρης, CEO, StoFerno.gr (Stoferno.gr: Transforming Courier for e-Commerce). Τέλος η κα Έλενα Σπυροπούλου, Δικηγόρος, DPO, Διαμεσολαβήτρια έδωσε πολύ εύστοχα και κατατοπιστικά ορισμένες κρίσιμες νομικές διαστάσεις του Ηλεκτρονικού Εμπορίου.

 

Δουλειές υπάρχουν, πάσχουμε στο upskilling

Με δεδομένο ότι η στελέχωση με εξειδικευμένους συνεργάτες αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα του χώρου, η ενότητα CareersandRecruiting, έβαλε στο τραπέζι μια κρίσιμη διάσταση: Ο κ. Θεόφιλος Βασιλειάδης, FounderandCEOSocital&Kariera.GR έκανε λόγο για ανάγκη διαρκούς upskilling τονίζοντας ότι «συχνά τα στελέχη της αγοράς πρέπει να ξεμάθουν ό,τι έμαθαν για να προσθέσουν νέες γνώσεις». Οι κ. Δημήτρης Μανιάτης, CEOUpstream και Φάνης Ρήγας,FounderAccelerateGrowth, αναφέρθηκαν στις δεξαμενές αλίευσης στελεχών, στο επίπεδο εκπαίδευσης και εμπειρίας και στις αμοιβές και τις βέλτιστες πρακτικές των επιχειρήσεων.

 

Ιστορίες επιτυχίας και workshop

Η 4η ενότητα ήταν αφιερωμένη σε πετυχημένα CaseStudies των:

Στην παράλληλη ενότητα των workshop ξεχώρισε η παρουσίαση του Μανώλη Λαμπόβα, CEO&Co-Founder, Repath με τίτλο «WhyyourbusinessneedsaCRMmorethanever».

 

Τα SocialMedia σε απόλυτα επαγγελματική βάση

Η 2η ημέρα του συνεδρίου ήταν αφιερωμένη στις τάσεις και τα νέα εργαλεία των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης. Τις εργασίες του συνεδρίου άνοιξε η κ. Ειρήνη Νόστη, Αντιπρόεδρος Δ.Σ., Smart Press η οποία έδωσε τον λόγο στον Σέργιο Δημητριάδη, Καθηγητή και πρόεδρο του τμήματος Marketing και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών που εξαιρετικά εύστοχα και συνοπτικά περιέγραψεμε ακαδημαϊκό πρόσημο τη νέα εικόνα.

Στην 1η ενότητα –Digital&SocialMediaAdvertising: Που είναι το ROAS; διαπιστώθηκε ότι καθώς οι επιχειρήσεις αγωνίζονται να ανακτήσουν τις χαμένες πωλήσεις μετά την πανδημία, τα brands στρέφονται όλο και περισσότερο στα SocialMedia προκειμένου να ανταποκριθούν σε δύο εξίσου επείγουσες και σημαντικές επιταγές: Αφενός να επιτευχθεί το πολυπόθητο ROAS (returnonadvertisingspend) και αφετέρου προκειμένου να χτίσουν καινοτόμες ψηφιακές εμπειρίες που κερδίζουν μακροπρόθεσμη αφοσίωση (engagement).

Στο «οπλοστάσιο» της στρατηγικής των brands, δεσπόζουν το PremiumDisplayadvertising, το ProgrammaticDisplayadvertising, φυσικά οι  Facebook&Instagramads και εννοείται το Googlesearchads και το Conversionrateoptimization. Για όλα αυτά μίλησαν οι Χρύσα Φακή, e-BusinessStrategist, GenerationY (MaximizeyourROASwithAI), Γεωργία Ζαχαράκη,DigitalStrategy&InnovationDirector, TempoOMD (PremiumDisplayAdvertising, ProgrammaticandNativeAds), Γαληνός Γιαγλής, HeadofAdOps, OCM (ProgrammaticDisplay Αdvertising), Γιώργος Αραπογιάννης,ManagingDirector, HumanMinds (Διαφήμιση στα SocialMedia – 3 Συχνές Παρανοήσεις), Σταυρούλα Κόγκα, PerformanceMarketingManager, SemWizard (Πώς το offline conversion tracking μπορεί να συμβάλλει στην αποτελεσματικήβελτιστοποίηση του ROAS στα Google Ads), Βασίλης Πολύζος, Co-Founder&ManagingDirector, THEVSCOPE (Conversionrateoptimization) καιΤίνα Μιχαηλίδου, Founder, GR8 Communication (Τα μυστικά του SocialMediaContent).

AdaptorDie;

Επιβεβαιώνοντας τον Δαρβίνο, οι έξυπνες – και όχι πάντα οι ισχυρότερες μάρκες – προσαρμόστηκαν στη συνθήκη Covid-19 και στη συνέχεια κέρδισαν με δημιουργικούς, πρωτότυπους τρόπους προσαρμογής και στρατηγικές marketing για να σπάσουν τον τοίχο της αδιαφορίας μιας γενιάς που «ανθίζει» στα Social Media.

Έτσι, προσέγγισαν με ιδιαίτερο τρόπο μιλώντας στη γλώσσα τους και κυρίως στους ψηφιακούς τόπους συνάντησής τους, εκεί που «ζουν» και «επικοινωνούν», τις δύσκολες γενιές (Generation Z & Υ καθώς και τη γενιά μετά Covid).

Η δύναμη των stories αναδεικνύεται κυρίαρχη, ενώ νέα tools μπαίνουν στην πρώτη γραμμή της μάχης, όπως το audio και τα podcasts.

Στο παιχνίδι του Social Media Marketing, υπάρχει μια σκληρή αλήθεια: Τα λάθη κοστίζουν αρκετά και όποιος χάσει, χάθηκε! Στη2ηενότητα – Social Media Marketing: Adapt or Die!οκ.ΠαναγιώτηςΚαζάνης, Managing Director & Design Thinker, BaaS | DigitalαναφέρθηκεστιςB2B Digital Campaignsενώακολούθησανοικ. ΝίκοςΞυδάς, Founder, Humble Digital Agency (Learnings after spending 7.000.000€ on SoMe Ads), ΚατερίναΔημητρακοπούλου, Managing Director, Social Mellon (The power of stories on social media), ΈθελΑγγελάτου, LinkedIn Trainer | Corporate & Employer Branding Coach (Rise of Social Sell[in]g during Covid-19)καιΑντώνηςΛίνας, Digital Services Product Marketing Manager, ΟΤΕ Group (Cosmote Digital Marketing4U)

Νέες ιδέες, καινοτομίες και ευφάνταστες στρατηγικές δεσπόζουν στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται παγιώνοντας στην καθημερινότητα κυρίαρχες τάσεις από το μέλλον.

Εδραιώνεται η δυναμική του Content marketing strategy και του  Growth marketing strategy, το Influencer marketing strategy ωριμάζει, το Reputation monitoring γίνεται όλο και πιο επαγγελματικό, όπως άλλωστε και το Affiliate marketing και  SEO copywriting.

Last but not least, η πιο πρόσφατη τάση, το Mobile marketing η εφαρμογή του οποίου γενικεύεται καθολικά, με εξαιρετικά κατά κανόνα αποτελέσματα!

Γιαόλααυτάμίλησανστην 3ηενότητα – Innovative Digital Marketing StrategiesοιΠάνοςΑλεφραγκής, Head of Digital & 360 The Newtons Laboratory(Why Nobody Cares About Your Content), ΑλέξανδροςΚαράμπελας, Digital Growth Strategist & Consultant – CEO of GrowthOwls(Growth Marketing Strategy), ΛίναΣτούμπου, CCO Chief Creative Officer, Susurrus (Influencer marketing: From old school PR to the digital ERA), ΠαναγιώτηςΤσαντίλας, Founder & CEO, Palo Services (WEB and Social Intelligence μεΤεχνητήΝοημοσύνη), ΣουζάναΘεοδωρίδου, Lead SEO Strategist & Co-Founder, SEO Copywriting Agency (SEO Copyrwriting: Μύθοικαιαλήθειες), ΝικολέταΓωνιανάκη, Head of SMEs, Apifon (Mobile Marketing), ΘωμάςΣλάμαρης,Εκπαιδευτήςπωλήσεωνκαι CRM strategist, I WANT 2 HELP! (Innovative Digital Marketing Strategies – Εργαλείακαικόστοςγιαεπιτυχημένο Digital Marketing τηςμικρομεσαίαςεπιχείρησης) καιΣτέφανοςΣκλαβενίτης, Founder, Flipside Digital Marketing (Nostalgia sells).

Successstories

Στην κορύφωση του συνεδρίου οι κ. Αποστόλης Αϊβαλής, Head of Curriculum, Knowcrunch  και Τάσος Βελιάδης, ChiefStrategist, Socialab αφηγήθηκαν τις δικές τους Ιστορίες επιτυχίας που έγραψαν από κοινού τα Brands, οι εταιρείες και οι social media strategists τους. Ο πρώτος μίλησε για την επιτυχημένη καμπάνια ενός σεμιναρίου της Knowcrunch που απέδωσε το καταπληκτικό 51 ROAS (Black Friday case study! AnamazingR.O.A.S: 51)  ενώ ο δεύτερος μίλησε για την εκστρατεία της Durex στα socialmedia με τον ευφάνταστο τίτλο (Let’stalkaboutsex).

 

Χορηγοίτουσυνεδρίουήταν:

Knowcrunch, ACS, Generation Y, Cosmote, Samsung, Genesis360, Plushost.gr, Warply, Wind, GIM, logika, Protocol, Accenture, Candi, iSquare, aftersalesPro, cl8, iwant2help, BaaS Digital, Clever Point, modulus, Moosend, regate, Sitecore, Digima, eTurn, GR8, Kariera.gr, Lighhouse, Newness, Onit, oktabit, reccodo.

Χορηγοίεπικοινωνίαςήταν:

Ασφαλιστικό marketing, business energy, crisis monitor, ECOζην, epixeiro, Insurance Daily News, Paloservices.com, Star Κ. Ελλάδας, Στέντορας, tvstar.gr.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό