
Από πού κόβουν οι καταναλωτές λόγω ακρίβειας – Πώς άλλαξε ο τρόπος που ψωνίζουν
Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που έκαναν οι καταναλωτές για να αντιμετωπίσουν τις ανατιμήσεις, έδωσαν σημασία στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες, ιεράρχησαν τις ανάγκες και έδωσαν προτεραιότητα σε σημαντικές αγορές, συγκρίνοντας περισσότερο τις τιμές στο ράφι
Oι ανταγωνιστικές τιμές (66,6%), η ποικιλία προϊόντων (57,2%) και οι ελκυστικές προσφορές (54,6%) είναι τα τρία πιο σημαντικά πράγματα που επηρεάζουν τον καταναλωτή για να τον κερδίσει ένα φυσικό κατάστημα και αυτά τα κριτήρια είναι που επικρατούν και στις επιλογές για το ηλεκτρονικό κατάστημα, ανέφερε στο 15ο συνέδριο της ECR Hellas ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Μπαλτάς στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας «Τι θέλουν και τι κάνουν οι καταναλωτές σήμερα», που εκπόνησε το πανεπιστήμιο.
Προτίμηση στα φυσικά καταστήματα
Υπάρχει σαφής προτίμηση στο φυσικό κατάστημα και διαφέρουν οι ψηφιακοί καταναλωτές με τους υπόλοιπους. Το 69,3% των ερωτηθέντων προτιμά τα φυσικά καταστήματα, το 26,1% συνδυάζει φυσικό και ψηφιακό κατάστημα και ένα 4,5% προτιμά μόνο τα ψηφιακά καταστήματα. Ενδιαφέρον υπάρχει ότι όσοι ψωνίζουν ψηφιακά θέλουν ευκολία αγορών, παράδοσης και εξοικονόμηση χρόνου.
Οι καταναλωτές που στρέφονται σε ψηφιακές αγορές πάνε επειδή αυτός ο τρόπος είναι άνετος και εύκολος και γλιτώνουν χρόνο. Στο φυσικό κατάστημα οι καταναλωτές κοιτάζουν τιμές και προσφορές, ενώ σε κλίμακα 5 βαθμών και οι δύο παράγοντες είναι στο 4,5.
Χωρίς να αλλάζει πολύ η εικόνα τα κριτήρια στα FMCG η τιμή, οι προσφορές και η ποιότητα είναι τα κριτήρια που χρησιμοποιεί για να ψωνίσει προϊόντα και να επιλέξει φυσικό κατάστημα. «Οι αποφάσεις των καταναλωτών είναι πολυπαραγοντικές», τόνισε ο κ. Μπαλτάς.
Πώς διαχειρίστηκαν την κρίση οι καταναλωτές
Σε ό,τι αφορά στις αλλαγές που έκαναν οι καταναλωτές για να αντιμετωπίσουν τις ανατιμήσεις ο κ. Μπαλτάς υπογράμμισε ότι βασικά έδωσαν σημασία στις προσφορές και στις προωθητικές ενέργειες, ιεράρχησαν τις ανάγκες και έδωσαν προτεραιότητα σε σημαντικές αγορές, συγκρίνοντας περισσότερο τις τιμές στο ράφι.
Προκύπτει μάλιστα ότι εμφανίζονται απρόθυμοι να αγοράζουν μικρότερες συσκευασίες λόγω χαμηλότερης απόλυτης τιμής, δεν ψωνίζουν περισσότερο μέσω διαδικτύου και λιγότερο μέσω φυσικών καταστημάτων και δεν επηρεάζονται περισσότερο από τα social media.
Ως προς τα κριτήρια αγοράς προϊόντων οι καταναλωτές επιλέγουν κατά σειρά με βάση την τιμή, εκείνα που βρίσκονται σε προσφορά, με βάση την ποιότητα, την διαθεσιμότητα ενός προϊόντος, τα συστατικά και τη σύνθεση ενός προϊόντος, το μέγεθος της συσκευασίας, την προέλευση, το είδος συσκευασίας, τη μάρκα, την εταιρεία και την καινοτομία.
Πηγή: imerisia.gr