Άρχισε η παραγωγή του πρώτου ελληνικής κατασκευής Canadair!

Άρχισε η παραγωγή του πρώτου ελληνικής κατασκευής Canadair!

Το πρώτο ελληνικό πυροσβεστικό αεροσκάφος DHC/CL-515, η πιο σύγχρονη έκδοση του γνωστού «Canadair», κατασκευάζεται πλέον επίσημα.

Στις εγκαταστάσεις της καναδικής εταιρείας De Havilland, στην κομητεία Γουίτλαντ κοντά στο Κάλγκαρι, το πρώτο ελληνικό DHC/CL-515 παίρνει μορφή. Ένα σημαντικό τμήμα του αεροσκάφους, το wing box που στηρίζει τις πτέρυγες, ήδη κατασκευάζεται. Στον μεταλλικό «σκελετό» έχει τοποθετηθεί η ελληνική σημαία, σηματοδοτώντας ότι πρόκειται για το πρώτο αεροπλάνο παραγωγής μετά τα δοκιμαστικά μοντέλα.

Η παράδοση του συγκεκριμένου αεροσκάφους στην Ελλάδα προβλέπεται για τις αρχές του 2028, σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της De Havilland, Jean-Philippe Côté. Θα αποτελεί ένα από τα 14 σύγχρονα πυροσβεστικά που θα ενισχύσουν την Αθήνα στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Συνολικά θα κατασκευαστούν 22 νέα CL-515 για τις ανάγκες της Ευρώπης, ενώ πρόσφατα παραγγέλθηκαν τρία ακόμη από την επαρχία Μανιτόμπα στον Καναδά.

Νέα εποχή για τα πυροσβεστικά αεροσκάφη

Το νέο CL-515 διαθέτει ισχυρότερους κινητήρες, που του επιτρέπουν να απογειώνεται και να προσγειώνεται σε μικρά αεροδρόμια, απαιτώντας μόλις 783 μέτρα για απογείωση και 674 για προσγείωση. Μπορεί να μεταφέρει έως 6.137 λίτρα νερού και 680 λίτρα επιβραδυντικού υγρού, τα οποία συλλέγει μέσα σε μόλις 12 δευτερόλεπτα. Επίσης, έχει μοναδική πιστοποίηση για λειτουργία σε θάλασσες με κύματα έως δύο μέτρα, επιτρέποντας τη χρήση του ακόμα και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες.

Η μεγάλη πτέρυγα και τα σύγχρονα ναυτιλιακά συστήματα του κάνουν το αεροσκάφος ευέλικτο και ικανό να φτάνει με ασφάλεια σε δύσβατες περιοχές, όπως χαράδρες και ορεινές πλαγιές, όπου χρειάζεται η επέμβαση των πυροσβεστικών πληρωμάτων.

Σημαντικές τεχνολογικές αναβαθμίσεις

Η πιο σημαντική αναβάθμιση αφορά το νέο πιλοτήριο τύπου glass cockpit με τρεις μεγάλες οθόνες, σύστημα αυτόματου πιλότου, προηγμένα βοηθήματα πλοήγησης και πιστοποίηση για χρήση νυχτερινής όρασης, που επιτρέπει επιχειρήσεις ακόμα και μετά τη δύση του ηλίου. Το CL-515 μπορεί να εκτελεί αποστολές αεροπυρόσβεσης, έρευνας και διάσωσης, αλλά και να μετατραπεί σε ελαφρύ μεταγωγικό ή αεροσκάφος εκκένωσης τραυματιών (Medevac).

Αναβάθμιση παλαιότερων μοντέλων

Εκτός από τα επτά νέα αεροσκάφη υπό παραγγελία, η Ελλάδα σχεδιάζει να αναβαθμίσει τα επτά CL-415 στο επίπεδο των 515. Το πρόγραμμα εντάχθηκε ήδη στο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό πρόγραμμα ΑΙΓΙΣ, με στόχο τα πρώτα αναβαθμισμένα αεροσκάφη να είναι έτοιμα πριν το τέλος της δεκαετίας, εξασφαλίζοντας ομοιογένεια και υψηλές επιχειρησιακές δυνατότητες.

Παράλληλα, εξετάζεται η μεταφορά τεχνογνωσίας και παραγωγικών δραστηριοτήτων σε ελληνικές εταιρείες, με συντονισμό από το πρόσφατα ιδρυμένο παράρτημα της De Havilland στην Ελλάδα.

Η ΕΑΒ ως βασικός υποψήφιος για το πρόγραμμα αναβάθμισης

Η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) φαίνεται πιθανότερος ανάδοχος για την αναβάθμιση των CL-415, καθώς ήδη υποστηρίζει τον υπάρχοντα στόλο πυροσβεστικών αεροσκαφών. Ωστόσο, η συντήρηση των παλαιότερων CL-215 δυσκολεύει λόγω προβλημάτων στην εύρεση ανταλλακτικών για τους κινητήρες Pratt & Whitney R-2800, που είναι τεχνολογίας Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, παρά την ενεργή σύμβαση υποστήριξης.

Με αναφορές από:kathimerini.gr/Επιμέλεια:ΜΚΜ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό