Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να παραμένουν ενεργά στο σχολικό περιβάλλον

Πώς να βοηθήσετε τα παιδιά σας να παραμένουν ενεργά στο σχολικό περιβάλλον

Πώς να κρατήσετε τα παιδιά σας δραστήρια κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς

Παρόλο που οι ειδικοί τονίζουν τη σημασία της κίνησης για τα παιδιά, η καθημερινότητα δείχνει πως οι περισσότεροι μικροί μαθητές δεν είναι όσο δραστήριοι θα έπρεπε.

Για πολλά παιδιά, το σχολείο μεταφράζεται σε πολλές ώρες καθιστικής δραστηριότητας. Όμως, η σωματική κίνηση δεν είναι σημαντική μόνο για την υγεία του σώματος – βοηθά επίσης στην ψυχολογική ευεξία και στην κοινωνική τους ανάπτυξη.

Ακόμα και από τις πρώτες τάξεις, παρατηρείται πως τα παιδιά μειώνουν σημαντικά τη φυσική τους δραστηριότητα. Ενώ παλιότερα έτρεχαν και έπαιζαν ασταμάτητα, πλέον η κίνησή τους περιορίζεται σε οργανωμένες δραστηριότητες ή σε λιγότερο ελεύθερο παιχνίδι. Επιπλέον, υπάρχει και διαφορά ανάμεσα στα φύλα, με τα κορίτσια συχνά να κινούνται λιγότερο από τα αγόρια.

Ένα βασικό εμπόδιο είναι ο τρόπος ζωής των οικογενειών. Οι περισσότερες μετακινήσεις γίνονται με το αυτοκίνητο, ενώ πολλοί γονείς διστάζουν να αφήσουν τα παιδιά τους να πάνε μόνα τους στο σχολείο ή να χρησιμοποιήσουν τα μέσα μεταφοράς.

Ωστόσο, δεν χρειάζονται μεγάλες αλλαγές – μερικές μικρές συνήθειες αρκούν.
Για παράδειγμα:

  • Ένας περίπατος ή μια μικρή διαδρομή με το ποδήλατο ως το σχολείο προσφέρει σημαντική κίνηση.

  • Ακόμα και αν το παιδί κατεβεί μια στάση πιο νωρίς με το αυτοκίνητο, κερδίζει χρόνο περπατήματος.

  • Ένα ζευγάρι αθλητικά παπούτσια στο διάλειμμα το ενθαρρύνει να παίξει περισσότερο.

  • Μη ανταγωνιστικές και διασκεδαστικές δραστηριότητες ενισχύουν τη συμμετοχή όλων των παιδιών, χωρίς πίεση.

Επιπλέον, αν και οι οθόνες είναι πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, είναι σημαντικό να υπάρχει ισορροπία. Ένας οικογενειακός κανόνας –όπως καθόλου οθόνες μετά από μια συγκεκριμένη ώρα– μπορεί να ανοίξει χώρο για βόλτες, παιχνίδι και ουσιαστικό χρόνο μαζί.

Με αναφορές από:vwoman.gr/Επιμέλεια:ΜΚΜ

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό