
Αλλαγή στο Gmail: Η Google θα διαβάζει τα email μας για να προτείνει πιο “στοχευμένες” διαφημίσεις- Πώς απενεργοποιούμε αυτή τη λειτουργία
Έρχεται μεγάλη αλλαγή στο Gmail: από την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου, η Google θα ενεργοποιήσει αυτόματα τη νέα λειτουργία AI Enhanced Classification and Review, που θα «διαβάζει» τα εισερχόμενα email σας – δηλαδή αποστολέα, θέμα, κείμενο και συνημμένα – για να προτείνει διαφημίσεις πιο «στοχευμένες».
Η λειτουργία αυτή βασίζεται στην πλατφόρμα Gemini και στοχεύει στη δημιουργία προφίλ χρήστη, ώστε να εμφανίζονται πιο εξατομικευμένες διαφημίσεις όχι μόνο στο Gmail αλλά και σε άλλες υπηρεσίες της Google. Το πρόβλημα είναι ότι θα ενεργοποιηθεί ερμηνευτικά – δηλαδή χωρίς να ζητηθεί ρητή συγκατάθεση από τον χρήστη.
Παρά τις διαβεβαιώσεις της Google ότι δεν θα εμπλέκεται ανθρώπινος παράγοντας στην ανάλυση, πολλοί ειδικοί επισημαίνουν ότι η αυτόματη ενεργοποίηση βάζει μεγάλο βάρος στην πρωτοβουλία του χρήστη να προστατέψει τα προσωπικά του δεδομένα.
Πώς να απενεργοποιήσεις τη νέα δυνατότητα
Από υπολογιστή:
- Άνοιξε το Gmail και κάνε κλικ στο εικονίδιο γραναζιού (στάσεις).
- Επίλεξε «View all settings».
- Στην καρτέλα “General”, βρες τις ρυθμίσεις «Smart Features and Personalization».
- Απενεργοποίησε τις λειτουργίες που επιτρέπουν ανάλυση δεδομένων, όπως οι έξυπνες απαντήσεις, η παρακολούθηση αποστολών (Shipment Tracking), υπενθυμίσεις κ.ά.
Από smartphone:
- Άνοιξε την εφαρμογή Gmail.
- Πάτησε τις τρεις γραμμές επάνω αριστερά και πήγαινε στις «Ρυθμίσεις».
- Επίλεξε τον λογαριασμό σου.
- Εντόπισε την κατηγορία «Smart Features and Personalization» και απενεργοποίησέ την.
Μ’ αυτόν τον τρόπο, το Gemini δεν θα μπορεί να σαρώνει τα email σου για διαφημιστικούς σκοπούς.
Για επιπλέον προστασία, μπορείς να πας στο Google Account → «Data and Privacy» και να απενεργοποιήσεις την επιλογή Web and App Activity, η οποία περιορίζει τη συλλογή δεδομένων από εφαρμογές και ιστοσελίδες.
Πηγή: workenter.gr