
Φθαρμένα ελαστικά στο αυτοκίνητο: Κίνδυνος προστίμου και άμεση κόκκινη κάρτα στο ΚΤΕΟ!
Φθαρμένα ελαστικά: Κίνδυνος για την ασφάλεια και πρόστιμα
Τα ελαστικά είναι τα μοναδικά σημεία επαφής του αυτοκινήτου με τον δρόμο, γι’ αυτό η σωστή τους συντήρηση είναι κρίσιμη. Λάθη στη χρήση ή την περιποίησή τους μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, ενώ παράλληλα επιφέρουν πρόστιμα.
Όταν τα ελαστικά βρίσκονται σε καλή κατάσταση, εξασφαλίζουν υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε κάθε συνθήκη οδήγησης. Ωστόσο, τα πιο συνηθισμένα λάθη των οδηγών αφορούν τη χρήση φθαρμένων ελαστικών, ένα ζήτημα που μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα και με το νόμο.
Στην Ελλάδα – όπως και στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης – το ελάχιστο νόμιμο βάθος πέλματος για επιβατικά αυτοκίνητα είναι 1,6 χιλιοστό. Αν το πέλμα των ελαστικών είναι μικρότερο, ο οδηγός κινδυνεύει με διοικητικό πρόστιμο 30 ευρώ σε τυχαίο έλεγχο.
Παράλληλα, τα φθαρμένα ελαστικά ενδέχεται να οδηγήσουν σε απόρριψη στο ΚΤΕΟ, όπου θα απαιτηθεί αντικατάσταση και επανέλεγχος, με κόστος περίπου 3-6 ευρώ, επιπλέον του τιμήματος για τα νέα ελαστικά. Σε ακραίες περιπτώσεις, αν τα ελαστικά θεωρηθούν επικίνδυνα από την Αστυνομία, το όχημα μπορεί να ακινητοποιηθεί άμεσα.
Σύμφωνα με το Άρθρο 85 του νέου Κ.Ο.Κ., οι τροχοί πρέπει να διαθέτουν ελαστικά σε κατάσταση που διασφαλίζει πρόσφυση και ασφάλεια, ακόμη και σε υγρό οδόστρωμα.
Πώς να ελέγξετε την κατάσταση των ελαστικών
Ο έλεγχος είναι απλός και χρειάζονται μόνο 30 δευτερόλεπτα: κάθε ελαστικό διαθέτει δείκτες φθοράς στο πέλμα. Όταν οι δείκτες ευθυγραμμιστούν με την επιφάνεια του πέλματος, τα ελαστικά πρέπει να αντικατασταθούν άμεσα.
Οι κατασκευαστές συνιστούν αλλαγή πολύ πριν φτάσει το πέλμα στο νόμιμο όριο, περίπου στα 3 χιλιοστά, καθώς κάτω από αυτό μειώνεται η ικανότητα απομάκρυνσης νερού από το οδόστρωμα. Ένας απλός τρόπος να ελέγξετε είναι με ένα νόμισμα του ενός ευρώ: το “χρυσό” τμήμα δεν πρέπει να φαίνεται όταν το τοποθετείτε στις αυλακώσεις.
Επιπλέον, πρέπει να παρατηρήσετε τυχόν ανομοιόμορφη φθορά, σκασίματα ή εξογκώματα, καθώς υποδεικνύουν ότι το ελαστικό χρειάζεται άμεση αντικατάσταση.
Πώς να παρατείνετε τη ζωή των ελαστικών
Η τακτική συντήρηση και έλεγχος της πίεσης αέρα, κάθε δύο εβδομάδες σύμφωνα με τις οδηγίες του κατασκευαστή, μειώνει την κατανάλωση καυσίμου και βελτιώνει την πρόσφυση, εξασφαλίζοντας μέγιστη ασφάλεια σε στεγνό ή βρεγμένο οδόστρωμα.
Η φροντίδα των ελαστικών δεν είναι απλώς νομική υποχρέωση, αλλά και θέμα ζωτικής σημασίας για την ασφάλεια σας στον δρόμο.
επιμέλεια Π&Π
