
«Άμεση λήψη μέτρων ασφαλείας για να μην θρηνήσουμε άλλα θύματα στην Εγνατία Οδό»
Το πολύνεκρο δυστύχημα που συνέβη, λίγες εβδομάδες πριν, στο ύψος των διοδίων του Ιάσμου στην Εγνατία Οδό, στο τμήμα μεταξύ Ξάνθης – Κομοτηνής, όταν και φορτηγό έπεσε με σφοδρότητα πάνω σε προπορευόμενα οχήματα, με αποτέλεσμα τον θάνατο τριών ανθρώπων και τον σοβαρό τραυματισμό άλλων δύο, ήρθε να υπενθυμίσει – με τον πιο τραγικό τρόπο – τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονεί η ύπαρξη των μετωπικών διοδίων, χωρίς να συνοδεύεται από τα απαραίτητα μέτρα οδικής ασφάλειας, αλλά και η κακή συντήρηση του οδικού δικτύου της Εγνατίας Οδού στην περιοχή της Θράκης.
Είναι δεδομένο ότι, λόγω της αυξημένης κίνησης Ι.Χ και φορτηγών, ιδιαίτερα κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, στα μετωπικά διόδια της Εγνατίας Οδού σε όλη την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη (και μέχρι την πόλη της Θεσσαλονίκης), δημιουργούνται και καταγράφονται συχνά τεράστιες ουρές, που φτάνουν να είναι ακόμη και αρκετά χιλιόμετρα. Ως αποτέλεσμα, ξεπερνούνται τα σημεία σήμανσης περιορισμού ταχύτητας (στα 80 ή 100 χιλιόμετρα) και δημιουργούνται τεράστιοι κίνδυνοι, με οδηγούς που κινούνται με τις ανώτατες επιτρεπόμενες ταχύτητες, να βρίσκουν απέναντί τους ξαφνικά, σταματημένα και κολλημένα σε ουρές, αυτοκίνητα.
Ταυτόχρονα, η έλλειψη βασικών υποδομών στην Εγνατία Οδό είναι – δυστυχώς – πασιφανής και σε πολλά επίπεδα. Είναι αδιανόητο, στον σταθμό διοδίων στον Ίασμο, όπου και σημειώθηκε το πολύνεκρο τροχαίο, να λειτουργούν αυτή τη στιγμή – και με δεδομένη τη μεγάλη αύξηση στη διέλευση οχημάτων από τρίτες χώρες που καταγράφεται τα τελευταία χρόνια στην περιοχή – μόλις τρεις λωρίδες διέλευσης οχημάτων (μία εξ αυτών, μάλιστα, μόνο για αυτόματη διέλευση). Κατάσταση που συναντάται και σε άλλους μετωπικούς σταθμούς διοδίων στην ευρύτερη περιοχή, με τους κινδύνους που δημιουργούνται να έχουν επισημανθεί έγκαιρα και επανειλημμένα.
Επιπλέον, παραμένει αδιανόητο το γεγονός ότι συνεχίζεται η παντελής έλλειψη Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) στο τμήμα της Εγνατίας που διασχίζει ολόκληρη την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης ενώ αποτελεί διαχρονική πληγή η κακή κατάσταση και η έλλειψη συντήρησης που παρατηρείται στο οδόστρωμα, πόσο μάλλον σε τμήματα της Εγνατίας Οδού, όπως αυτό μεταξύ Ξάνθης και Κομοτηνής, όπου πνέουν τον χειμώνα θυελλώδεις άνεμοι.
Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1) Σε ποια άμεσα μέτρα θα προχωρήσει ώστε να μην φτάσουμε να θρηνήσουμε και άλλους νεκρούς στην Εγνατία Οδό, με δεδομένα τα ζητήματα ασφάλειας που ανακύπτουν κατά τη λειτουργία των μετωπικών διοδίων στην περιοχή της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης;
2) Τι θα πράξει η κυβέρνηση για να επιβάλλει τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων οδικής ασφάλειας (επαρκής σήμανση, σύγχρονες υποδομές, δημιουργία ΣΕΑ, σύγχρονες υποδομές υγιεινής κλπ) ώστε να πάψει, ιδιαίτερα το τμήμα της Εγνατίας Οδού από Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα, να χαρακτηρίζεται από έλλειψη συντήρησης του οδοστρώματος και γενικότερα από έλλειψη υποδομών και ασφάλειας;
3) Είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης η κατάργηση/αναστολή λειτουργίας των μετωπικών διοδίων στον Ίασμο αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, τουλάχιστον μέχρις ότου εκλείψουν τα ζητήματα ασφάλειας που δημιουργούνται λόγω των ουρών χιλιομέτρων που συχνά σχηματίζονται στα διόδια, μετατρέποντας το συγκεκριμένο τμήμα της Εγνατίας Οδού σε «καρμανιόλα»;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Ζεϊμπέκ Χουσεΐν
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)