Quantcast
Αρχίστε να πλένετε τα πιάτα, αν θέλετε να έχετε γερή καρδιά!

Αρχίστε να πλένετε τα πιάτα, αν θέλετε να έχετε γερή καρδιά!

Τι αποκαλύπτει νέα μελέτη για τις επιδράσεις που έχουν στην καρδιαγγειακή υγεία οι καθημερινές δραστηριότητες μέσα και πέριξ του σπιτιού. Ποιες δουλειές του σπιτιού ωφελούν την υγεία της καρδιάς. Πόσες ώρες πρέπει να τους αφιερώνουμε καθημερινά.

Αν θέλετε να έχετε γερή καρδιά, δεν χρειάζεται να τρέξετε στον μαραθώνιο ούτε να «λιώσετε» πάνω στο στατικό ποδήλατο. Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει πως κάθε δουλειά που κάνετε στο σπίτι είναι ανεκτίμητη για την υγεία της. Και όσο περισσότερη ώρα αφιερώνετε στις δουλειές του σπιτιού, τόσο το καλύτερο.

Τι εννοούν οι ερευνητές «δουλειές του σπιτιού»; Οτιδήποτε γίνεται χωρίς να κάθεστε: από το πλύσιμο των πιάτων και το μαγείρεμα μέχρι την φροντίδα του κήπου.

Η σχετική μελέτη πραγματοποιήθηκε σε γυναίκες ηλικίας άνω των 63 ετών. Όσες αφιέρωναν τουλάχιστον 4 ώρες ημερησίως στις δουλειές του σπιτιού διέτρεχαν:

  • 43% μικρότερο κίνδυνο να εκδηλώσουν καρδιοπάθεια
  • 30% χαμηλότερο κίνδυνο εγκεφαλικού επεισοδίου
  • 62% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά αίτια μέσα στην επόμενη εξαετία

«Συνήθως δεν θεωρούμε τις δουλειές του σπιτιού ως ασκήσεις. Την καρδιά, όμως, δεν την ενδιαφέρει πως τις αποκαλούμε. Αυτό που αντιλαμβάνεται το σώμα είναι ότι κινείται, αντί να μένει αδρανές σε μια καρέκλα. Και αναλόγως αντιδρά», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr. Andrea LaCroix, καθηγήτρια Επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο (UCSD).

Όπως εξήγησε, οι δουλειές του σπιτιού επηρεάζουν τον οργανισμό όπως όλες οι μορφές φυσικής δραστηριότητας. Αυτό σημαίνει ότι:

  • Βελτιώνουν την αρτηριακή πίεση
  • Μειώσουν τη γλυκόζη (σάκχαρο) αίματος και τη χοληστερόλη
  • Συμβάλλουν στην απόκτηση και διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους

Όλες αυτές οι βελτιώσεις, ωφελούν σημαντικά την υγεία της καρδιάς.

 

Η νέα μελέτη

Η νέα μελέτη δημοσιεύεται στην ιατρική επιθεώρηση Journal of the American Heart Association. Όπως γράφουν οι ερευνητές, άρχισε τον Απρίλιο του 2014, με την ένταξη σε αυτήν 5.416 γυναικών ηλικίας 63 έως 97 ετών. Κατά την έναρξη της μελέτης, καμία γυναίκα δεν αντιμετώπιζε καρδιολογικά προβλήματα.

Οι ερευνητές τις εφοδίασαν με ειδικές συσκευές, τις οποίες φορούσαν καθημερινά, επί μία εβδομάδα, για να καταγραφεί πόσες ώρες της ημέρας κάθονταν, στέκονταν, ήταν σωματικά δραστήριες, περπατούσαν ή έτρεχαν.

Έπειτα από 6 χρόνια παρακολούθησης, οι 616 από τις γυναίκες είχαν εκδηλώσει κάποια καρδιαγγειακή νόσο και σχεδόν οι μισές είχαν καταλήξει από καρδιαγγειακά αίτια. Ειδικότερα:

  • Οι 268 είχαν διαγνωστεί με στεφανιαία νόσο
  • Οι 253 είχαν πάθει εγκεφαλικό επεισόδιο
  • Οι 331 είχαν πεθάνει από καρδιακή ή αγγειακή νόσο

Συνολικά, οι γυναίκες που ήσαν περισσότερες ώρες όρθιες και έκαναν δουλειές του σπιτιού αλλά και εκτός αυτού, είχαν λιγότερες πιθανότητες να εκδηλώσουν καρδιαγγειακά προβλήματα και να πεθάνουν από αυτά.

Όσο περισσότερο, δε, όρθιες ήταν, τόσο το καλύτερο. Ακόμα και η μία ώρα, όμως, ήταν σημαντική, καθώς μείωνε τον καρδιαγγειακό κίνδυνο κατά 14%. Από τις δύο ώρες ημερησίως και πάνω, όμως, η βελτίωση ήταν εκθετική. Οι γυναίκες που συμμετείχαν στην παρούσα μελέτη αφιέρωναν κατά μέσον όρο:

  • 3,2 ώρες την ημέρα στις κάθε είδους δουλειές του σπιτιού και στα καθημερινά ψώνια
  • 9,6 ώρες την ημέρα καθισμένες

 

«Τα πάντα μετράνε»

«Τα στοιχεία μας δείχνουν ότι σαφώς υπάρχει περιθώριο βελτίωσης», τόνισε η Dr. LaCroix. «Από τη στιγμή που ξυπνάμε το πρωί έως τη στιγμή που πέφτουμε για ύπνο το βράδυ, τα πάντα μετράνε. Σκεφτείτε τι σας αρέσει να κάνετε μέσα στο σπίτι, το οποίο εμπεριέχει κίνηση, και αυξήστε την ενασχόλησή σας με αυτό».

Οι ειδικοί λένε πως κάθε στιγμή που κάνουμε κάτι δραστήριο, αντί να είμαστε ακίνητοι, ωφελούμε την υγεία μας. Και μολονότι οι ελαφριές δουλειές του σπιτιού δεν μπορούν να θεωρηθούν υποκατάστατο της έντονης άσκησης (π.χ. του τζόκινγκ), είναι πολύ καλύτερες για την υγεία απ’ ό,τι η πλήρης ακινησία.

Φωτογραφία: iStock

https://www.iatropedia.gr

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό