Χαρίτου: «Να δοθούν άμεσα οι συντάξεις αναπηρίας στους ασφαλισμένους που έχουν εγκριθεί ως δικαιούχοι από τα ΚΕΠΑ»

Χαρίτου: «Να δοθούν άμεσα οι συντάξεις αναπηρίας στους ασφαλισμένους που έχουν εγκριθεί ως δικαιούχοι από τα ΚΕΠΑ»

Ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου μαζί με άλλους 50 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία της αναπλ. τομέαρχη για την Κοινωνική Αλληλεγγύη Θεανώ Φωτίου και της τομεάρχη Εργασίας και Κοιν. Υποθέσεων Μαριλίζας Ξενογιαννακοπούλου, κατέθεσαν ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων για το γεγονός ότι είναι χωρίς εισόδημα επί μήνες οι ανάπηροι ασφαλισμένοι που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΠΑ ως δικαιούχοι σύνταξης αναπηρίας και χωρίς ενημέρωση από το ακριβοπληρωμένο τηλεφωνικό κέντρο 1555.

Όπως σημειώνει ο βουλευτής ασφαλισμένοι εργαζόμενοι οι οποίοι αποκτούν στη διάρκεια του εργασιακού τους βίου βλάβη ή πάθηση που επιφέρει αναπηρία και, ενώ έχουν περάσει από ΚΕΠΑ και έχουν πάρει ποσοστό αναπηρίας που τους δίνει δικαίωμα σε σύνταξη αναπηρίας, περιμένουν επί μήνες, συχνά πάνω κι από χρόνο, να εκδοθεί αυτή. Μένουν έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα χωρίς εισόδημα, ενώ πρέπει να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα κόστη διαβίωσης λόγω της αναπηρίας τους, μέσα στο γενικό περιβάλλον της διαρκώς αυξανόμενης ακρίβειας και της ενεργειακής κρίσης. Συγχρόνως, το πολυδιαφημισμένο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 του Υπουργείου, του ΕΦΚΑ και άλλων φορέων, κόστους 12,1 εκ. για ένα χρόνο, που λειτουργεί με υπαλλήλους ιδιωτικής εταιρείας, δεν τους απαντά ποτέ.

Ο βουλευτής Ροδόπης ζητά από τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων να λάβει μέτρα για την άμεση απόδοση των συντάξεων αναπηρίας και να διασφαλίσει τη σωστή και άμεση ενημέρωση των δικαιούχων για την πορεία του αιτήματός τους από το 1555.

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Προς τον κ. Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων

 

Θέμα: «Χωρίς εισόδημα επί μήνες οι ανάπηροι ασφαλισμένοι που έχουν εγκριθεί από τα ΚΕΠΑ ως δικαιούχοι σύνταξης αναπηρίας και χωρίς ενημέρωση  από το ακριβοπληρωμένο τηλεφωνικό κέντρο 1555» 

 

Πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα οι καταγγελίες από δικαιούχους υπηρεσιών του ΕΦΚΑ, όχι μόνον από εκείνους που έχουν υποβάλει αίτηση για σύνταξη γήρατος, αλλά και από ιδιαίτερα ευάλωτες κατηγορίες, όπως οι εργαζόμενοι με επίκτητη αναπηρία, ότι καμία εξυπηρέτηση δεν απολαμβάνουν από το ενιαίο ασφαλιστικό φορέα και ότι οι υποθέσεις τους χρονίζουν.

Ειδικά οι ασφαλισμένοι που έχουν υποβάλει αίτηση για σύνταξη λόγω αναπηρίας αφού έχουν προηγουμένως λάβει εγκριτικές αποφάσεις των ΚΕΠΑ που τους αποδίδουν υψηλά ποσοστά αναπηρίας, βρίσκονται σε αναμονή επί σειρά μηνών, έως και πάνω από χρόνο. Παραμένουν χωρίς κανένα εισόδημα, τη στιγμή που η πάθηση ή η βλάβη τους αυξάνει κατακόρυφα τις δαπάνες διαβίωσής τους σε σχέση με τις ήδη δυσθεώρητες δαπάνες του μη ανάπηρου πληθυσμού.

Εκτός αυτού, το πολυδιαφημισμένο ενιαίο τηλεφωνικό κέντρο 1555 των υπηρεσιών του Υπουργείου, του ΕΦΚΑ και άλλων εποπτευομένων φορέων, για το οποίο δαπανώνται 12,1 εκ. για ανάθεση σε ιδιωτική εταιρεία με υπαλλήλους εκτός του Υπουργείου και των φορέων, δεν παρέχει καμία ουσιαστική ενημέρωση στους καλούντες για κανένα θέμα (συντάξεις γήρατος και αναπηρίας, βεβαιώσεις έναρξης ασφαλιστικού βίου ελεύθερων επαγγελματιών, επικαιροποιημένος αριθμός ενσήμων κ.λπ). Και δεν είναι μόνον ότι εκείνοι που απαντούν στο κέντρο δεν απαντούν στα ερωτήματα, αλλά ότι, όπως είχαμε επισημάνει και όταν ανατέθηκε το έργο, καμία προετοιμασία δεν έχει γίνει για σύνδεση των τηλεφωνητών με ομάδα έμπειρων υπαλλήλων που θα λειτουργεί ως “backoffice” διαχείρισης των ερωτημάτων και απάντησης σε δεύτερο χρόνο.

Αποτέλεσμα είναι οι ερωτώντες ανάπηροι να μη λαμβάνουν ποτέ απάντηση για τη φάση στην οποία βρίσκεται το αίτημά τους για χορήγηση σύνταξης αναπηρίας και να μην έχουν καν χρονικό ορίζοντα για το πότε προβλέπεται να πληρωθούν.

Οι κινήσεις εντυπωσιασμού, όπως η απαγόρευση του Υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων να χορηγηθούν οι άδειες της περιόδου των εορτών στους υπαλλήλους του ΕΦΚΑ προκειμένου να «βγάλουν συντάξεις», απαγόρευση που παραβίαζε τα πάγια δικαιώματα των υπαλλήλων, έχουν αποτελέσματα αντίθετα από τα επιθυμητά, γιατί δημιουργούν κλίμα δυσαρέσκειας και αίσθημα απαξίωσης στο προσωπικό.

Η πρόσφατη ανάρτηση σε διαβούλευση Σχεδίου Νόμου για την αναμόρφωση του e-ΕΦΚΑ, που θέτει το προσωπικό του ΕΦΚΑ υπό «επιτροπεία» ιδιωτών που καταλαμβάνουν τις διευθυντικές θέσεις, έχει δημιουργήσει ένα κύμα μετακίνησης προσωπικού από τον φορέα προς άλλους φορείς του δημοσίου, αποψιλώνοντάς τον περαιτέρω.

Φοβούμαστε ότι η κυβέρνηση κινείται βάσει προαποφασισμένου σχεδίου, σε εκτέλεση της Έκθεσης Πισσαρίδη, για να δημιουργήσει στην κοινή γνώμη αίσθημα απαξίωσης των υπαλλήλων και των υπηρεσιών του ΕΦΚΑ και να μη συναντήσει μεγάλες αντιδράσεις όταν τον παραδώσει πλήρως στα χέρια ιδιωτών.

Επειδή η δημόσια ανταποδοτική κοινωνική ασφάλιση είναι δικαίωμα του πολίτη κάθε ευνομούμενης δημοκρατικής χώρας,

Επειδή οι πιο ευάλωτοι εργαζόμενοι που αναγκάζονται να εγκαταλείψουν την εργασία τους λόγω επίκτητης βλάβης ή πάθησης, εφόσον τους αποδίδονται από τα ΚΕΠΑ τα οριζόμενα στο νόμο ποσοστά αναπηρίας και πληρούν τις ασφαλιστικές προϋποθέσεις, έχουν δικαίωμα να λάβουν άμεσα σύνταξη αναπηρίας,

Επειδή των κόστος ζωής και οι δαπάνες διαβίωσης των αναπήρων είναι πολλαπλάσιες εκείνων του μη ανάπηρου πληθυσμού δεν είναι δυνατόν ανάπηροι εγκεκριμένοι από τα ΚΕΠΑ ως δικαιούχοι σύνταξης αναπηρίας να μένουν χωρίς εισόδημα επί έναν και πλέον χρόνο

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

  1. Τι σκοπεύει να πράξει για την άμεση απόδοση των συντάξεων αναπηρίας σε όσους ασφαλισμένους του ΕΦΚΑ έχουν πάρει θετική γνωμάτευση από τα ΚΕΠΑ για το ποσοστό αναπηρίας τους και πληρούν όλες τις νόμιμες προϋποθέσεις συνταξιοδότησης λόγω αναπηρίας;
  2. Πώς θα διασφαλίσει τη σωστή και άμεση ενημέρωση των δικαιούχων συντάξεων αναπηρίας για την πορεία του αιτήματός τους από το τηλ. Κέντρο 1555, ώστε να λαμβάνουν τεκμηριωμένη ενημέρωση και να έχουν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα έναρξης καταβολής της σύνταξής τους;

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό