
Οι διακοπές γίνονται πολυτέλεια για τους Έλληνες – Κατακόρυφη πτώση 69% στην επισκεψιμότητα της Χαλκιδικής
Οι διακοπές φέτος μοιάζουν με άπιαστο όνειρο για πολλούς Έλληνες, καθώς η οικονομική πίεση περιορίζει σημαντικά τη δυνατότητα για καλοκαιρινές αποδράσεις. Τα στοιχεία από το Βαρόμετρο Οικονομίας της Χαλκιδικής αποκαλύπτουν πτώση 69% στην προσέλευση Ελλήνων επισκεπτών, ακόμα και σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Χαλκιδική, που φέτος βασίζεται περισσότερο σε τουρίστες από το εξωτερικό.
Οι επιχειρήσεις τουρισμού και εστίασης κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς η γενικότερη εικόνα δείχνει μειωμένη κίνηση: το 63% των επιχειρηματιών αναφέρει μείωση στην επισκεψιμότητα, ενώ μόνο το 10% καταγράφει αύξηση. Η οικονομική στενότητα, η ακρίβεια στη διαμονή και την εστίαση, καθώς και οι διεθνείς εξελίξεις, συγκαταλέγονται στους βασικούς λόγους της πτώσης.
Το ΙΕΛΚΑ επιβεβαιώνει την τάση: πάνω από τους μισούς Έλληνες δεν σκοπεύουν να φύγουν για διακοπές, ενώ από όσους το κάνουν, αρκετοί περιορίζονται σε μικρότερης διάρκειας και κόστους εξορμήσεις. Η μέση διάρκεια αγγίζει τις 11,3 ημέρες, αλλά η οικονομία κυριαρχεί: πολλοί καταναλωτές προτιμούν να μαγειρεύουν, να επισκέπτονται φούρνους και σούπερ μάρκετ, και να αποφεύγουν τις ταβέρνες.
Αντίστοιχα μειωμένες εμφανίζονται και οι κατά κεφαλήν δαπάνες – το 55% των επιχειρηματιών κάνει λόγο για μείωση. Οι Έλληνες ξοδεύουν λιγότερα σε προϊόντα και υπηρεσίες, προσαρμόζοντας τις επιλογές τους: προτιμούν φιλοξενία σε εξοχικά ή σπίτια συγγενών (31%), ενοικιαζόμενα δωμάτια (21%), ενώ μόνο 7% επιλέγει ξενοδοχεία.
Η εικόνα διακοπών του 2025 διαμορφώνεται γύρω από τη φράση “οικονομία παντού”, με τις προτιμήσεις να καθορίζονται από το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα, το αυξημένο κόστος μετακινήσεων, διαμονής και εστίασης.
Με αναφορές από:makedonikanea.gr/Επιμέλεια:ΜΚΜ