Σίγησε η τουρκική προπαγάνδα από τον ΣΚΑΙ – Συνεχίζεται στο ΣΤΑΡ

Σίγησε η τουρκική προπαγάνδα από τον ΣΚΑΙ – Συνεχίζεται στο ΣΤΑΡ

Η τουρκική προπαγάνδα από τον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΙ, η οποία είχε διακοπεί πέρσι το καλοκαίρι αλλά ξεκίνησε πάλι φέτος (6 Ιουλίου 2021), σίγησε από το Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2021.

Η αθώα Νότιο – Κορεάτικη τηλεοπτική σειρά «Ο Γιατρός», μετατράπηκε από τους ισλαμιστές σε εργαλείο ενός οργίου τουρκικής προπαγάνδας το οποίο εισέβαλε μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι – δείτε εδώ το τελευταίο «κρούσμα» της 26ης Αυγούστου 2021 από τουρκικό κανάλι, μια και το σχετικό επεισόδιο «εξαφανίστηκε» από την ιστοσελίδα του ΣΚΑΙ.

Η τουρκική προπαγάνδα όμως συνεχίζεται κανονικά στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για τέταρτο κατά σειρά χρόνο. Το τουρκικό τζάμπα πράμα παρέχει ακόμα σημαντική, καθημερινή «αποζημίωση» για τριάντα πέντε περίπου λεπτά πανελλήνιας, τηλεοπτικής μετάδοσης.

Τώρα αν η τηλεθέαση βρίσκεται μόνιμα στον πάτο, αν το χαριτωμένο κοριτσάκι που πρωταγωνιστεί βρίσκεται πιά σε ηλικία μητρότητας, αν το απίστευτα ανόητο τέλος της σειράς είναι γνωστό εδώ και μερικά χρόνια αφού ολόκληρη η σειρά βρίσκεται στο διαδίκτυο, ποιόν απασχολεί;

Προφανώς, κανέναν δεν απασχολεί ούτε η σοβαρότητα του καναλιού, ούτε το ότι η τουρκική γλώσσα μπαίνει καθημερινά μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, ούτε το ότι μεταδίδονται  συστηματικά διάφορα «μηνύματα», μαζί με μια εικονική πραγματικότητα.

Όλα αυτά παραβλέπονται μπροστά στο διαφημιστικό χρήμα που πέφτει από την Procter & Gamble, τις τηλε-πωλήσεις διαφόρων προϊόντων και το κατά προτίμηση «ψάρεμα» διαφημιζόμενων που δεν είναι εξοικειωμένοι με τον τρόπο λειτουργίας της αγοράς των media shops.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η Procter & Gamble Ελλάς διέθεσε φέτος (2021), μέχρι και τον Σεπτέμβριο, την αξία 926 διαφημιστικών μηνυμάτων αποκλειστικά και μόνο στις δύο τουρκοσειρές της ελληνικής τηλεόρασης:

2021 ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ P&G σε ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ

ΜΗΝΕΣ ΣΚΑΙ ΣΤΑΡ ΣΥΝΟΛΑ
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ   39 39
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ   53 53
ΜΑΡΤΙΟΣ   42 42
ΑΠΡΙΛΙΟΣ   68 68
ΜΑΙΟΣ   67 67
ΙΟΥΝΙΟΣ   53 53
ΙΟΥΛΙΟΣ 167 118 285
ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 107 43 150
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 30 139 169
ΣΥΝΟΛΑ 304 622 926

Τα σήματα της P&G που διαφημίζονται το 2021 μέσα από τις τουρκοσειρές, εκτός από την ίδια την εταιρία  (Corporate), είναι τα Always, Fairy, Lenor, Ariel, Oral–B, Pantene, Pampers, Herbal Essences Pure, Head and Shoulders, Swiffer, Viakal, Old Spice, Fixodent, zzz Quil Natura, Venus κ.α.

Όπως είναι γνωστό η γιγαντιαία πολυεθνική Procter & Gamble έχει βεβαρημένο «ποινικό μητρώο» με διάφορες Επιτροπές Ανταγωνισμού λόγω των «μεθόδων» της κατά την πώληση διαφόρων σημάτων της.

Στην Ελλάδα, με την απόφαση 581/2013 της Επιτροπής Ανταγωνισμού, ηProcter & Gamble Ελλάς καταδικάστηκε σε πρόστιμο 5,3 εκατ. Ευρώ επειδή «είχε υιοθετήσει και υλοποιούσε, κατά την περίοδο 2003 – 2011, καταχρηστικές εμπορικές πρακτικές που απέβλεπαν στη διατήρηση ή/και την ενίσχυση της δεσπόζουσας θέσης της στην αγορά προϊόντων παιδικής πάνας, με τον αποκλεισμό και περιορισμό των δυνατοτήτων ανάπτυξης των ανταγωνιστών της».

Με άλλα λόγια, διαπιστώθηκε ότι κατά την περίοδο 2003-2011 η εταιρία απέκλειε ή περιόριζε τους ανταγωνιστές της ώστε να πουλάει παιδικές πάνες και συγγενή προϊόντα βρεφικής φροντίδας χωρίς «ενοχλητικούς» ανταγωνισμούς. Όταν εκδόθηκε η απόφαση, η γιγαντιαία πολυεθνική στράφηκε προς το νομικό επιτελείο της, με αποτέλεσμα η απόφαση, οκτώ ολόκληρα χρόνια μετά την έκδοση της, να εκκρεμεί ακόμα στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2011 η Procter & Gamble πλήρωσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού 211.2000.000 ευρώ (μετά την μείωση του ποσού στο πλαίσιο της διαδικασίας διακανονισμού της ΕΕ – απόφαση IP/11/473) για «πρακτικές χειραγώγησης των τιμών σε απορρυπαντικά προϊόντα που ακολουθούσε μαζί με άλλες εταιρίες σε 8 χώρες, μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα».

Πλήρωσε επίσης στην Γαλλική Επιτροπή Ανταγωνισμού 233.000.000 ευρώ (μαζί με 3 άλλες εταιρίες που καταδικάστηκαν σε μικρότερα πρόστιμα  –  απόφαση 11-D-17) για «συμμετοχή σε  καρτέλ μεταξύ 1997 και 2004 με αντικείμενο τον καθορισμό των τιμών μεταπώλησης προς το γαλλικό λιανεμπόριο».

Ο τηλεοπτικός σταθμός ΣΤΑΡ πάντως, ο οποίος το 2021 «εισέπραξε» (μέχρι τώρα) από την Procter & Gamble την αξία 622 διαφημιστικών μηνυμάτων, είδε τον Σεπτέμβριο 2021 να μειώνεται η «πίτα» των διαφημιστικών εσόδων της τουρκοσειράς κατά 50% περίπου. Τον Σεπτέμβριο του 2020 είχαν μεταδοθεί 711 διαφημιστικά μηνύματα ενώ τον Σεπτέμβριο 2021 μεταδόθηκαν μόνο 372, από τα οποία το 62% περίπου πληρώθηκε από την Procter & Gamble και τις διάφορες τηλεπωλήσεις.

Οι TOP-10 διαφημιζόμενοι στις τουρκοσειρές του ΣΤΑΡ και του ΣΚΑΙ τον μήνα Σεπτέμβριο 2021, έχουν ως εξής:

ΣΤΑΡ – ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021

Α/Α ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΤΑΡ  Διαφ/σεις
1 Procter & Gamble Ελλάς 139
2 Diamant (Τηλεπωλήσεις) 88
3 COSMOTE/ΓΕΡΜΑΝΟΣ 13
4 7 ΜΕΡΕΣ ΤV 11
5 GLAXO-SMITH-KLINE 11
6 ΤΗΛΕΘΕΑΤΗΣ 9
7 MEDI JEUNESSE (Τηλεπωλήσεις) 8
8 DIGEA 8
9 ΠΛΑΙΣΙΟ 8
10 CHRISTMAS THEATER 7

Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ – Στην καταμέτρηση δεν υπολογίζονται διαφημίσεις με κοινωνικό μήνυμα 

ΣΚΑΙ – ΟΙ 10 ΚΟΡΥΦΑΙΟΙ ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΜΕΝΟΙ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021

Α/Α ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΣΚΑΙ Διαφ/σεις
1 Procter & Gamble Ελλάς 30
2 COSMOTE / ΓΕΡΜΑΝΟΣ 22
3 ΟΠΑΠ 20
4 ΕΒΟΛ και SANOFI-AVENTIS 19
5 ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ 18
6 FERRERO ΕΛΛΑΣ 17
7 ΚΩΤΣΟΒΟΛΟΣ 16
8 ΦΑΓΕ 14
9 Α Β  και Camelot (Τηλεπωλήσεις) 13
10 MORRIS και ΜΟΥΣΤΑΚΑΣ 12

Πηγή: Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκικών Σειρών ΙΗΑ – Στην καταμέτρηση δεν υπολογίζονται διαφημίσεις με κοινωνικό μήνυμα 

Όλες ανεξαιρέτως οι εταιρίες, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που τροφοδότησαν με διαφημιστικό χρήμα τις δύο τηλεοπτικές σειρές τουρκικής προπαγάνδας τον μήνα Σεπτέμβριο 2021 βρίσκονται εδώ.

Tο Ιnternational Hellenic Association (μη κερδοσκοπικός, μη κυβερνητικός, μη κομματικός οργανισμός με έδρα το Delaware) απευθύνει και πάλι έκκληση στις διάφορες εταιρίες που τροφοδοτούν με διαφημιστικά μηνύματα την τουρκική προπαγάνδα στην ελληνική τηλεόραση από χρήματα των πελατών τους, να επιδείξουν αυξημένη ευαισθησία σταματώντας κάθε διαφημιστική παρουσία σε τουρκοσειρά, με ρητές οδηγίες στις διαφημιστικές τους εταιρίες ή στα media shops με τα οποία συνεργάζονται.

Εμείς στο ΙΗΑ θα συνεχίσουμε να μην παρακολουθούμε κανένα πρόγραμμα του τηλεοπτικού σταθμού ΣΤΑΡ μέχρι να σταματήσει την καθημερινή μετάδοση τουρκικής προπαγάνδας μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι.

Θα συνεχίσουμε να μην αγοράζουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που πληρώνουν από την δική μας τσέπη διαφημιστικό χρήμα στις τουρκοσειρές.

Γιατί να βάζουμε μέσα στα σπίτια μας εισαγόμενα προϊόντα της Procter & Gamble Ελλάς η οποία είναι ο μεγαλύτερος διαφημιζόμενος σε τουρκοσειρές το 2021; Μήπως δεν υπάρχουν άλλα προϊόντα που είναι ελληνικής παραγωγής, φθηνότερης τιμής, εξαιρετικής ποιότητας και επί πλέον, δεν πληρώνουν δεκάρα τσακιστή για διαφήμιση σε τηλεοπτικές σειρές τουρκικής προπαγάνδας;

Γιατί να αγοράζουμε από Σούπερ Μάρκετ τα οποία πλήρωσαν το 2021 σε τουρκοσειρές τα περισσότερα διαφημιστικά μηνύματα από όλες τις αλυσίδες της χώρας μας, όπως είναι  ο όμιλος Παντελιάδη (My Market – 103 διαφημίσεις μέσα στο 2021) ή η ΑΒ Βασιλόπουλος (74 διαφημίσεις μέσα στο 2021);

Χάθηκαν τα Lidl Ελλάς, ο Σκλαβενίτης ή τα Bazaar που δεν πλήρωσαν καθόλου διαφημιστικό χρήμα σε τουρκοσειρές το 2021;

Η μετάδοση τουρκικής γλώσσας ή ύπουλης τουρκικής προπαγάνδας για τον «γενναίο Τούρκο στρατιώτη» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, θα σταματήσει όταν ολοένα και περισσότεροι τηλεθεατές /  καταναλωτές αρχίσουν να ευαισθητοποιούνται πρακτικά και αποτελεσματικά απέναντι στην μεθοδική, πολιτιστική «τουρκοποίηση» τους!

Σ η μ ε ι ώ σ ε ι ς:    (1) Εάν επιθυμείτε να διαμαρτυρηθείτε στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΤΑΡ για την μετάδοση χιλίων «επεισοδίων» τουρκικής προπαγάνδας «ήπιας ισχύος» μέσα σε κάθε ελληνικό σπίτι, μπορείτε να τηλεφωνείτε καθημερινά στα τηλέφωνα 211 18 91 000, 211 18 92 000 και 211 18 91 004 ή να αποστείλετε ηλεκτρονικό μήνυμα διαμαρτυρίας στο τμήμα Δημοσίων Σχέσεων του καναλιού (pr@star.gr)   (2)  Όλες οι εταιρίες, τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που διαφημίζονται σε τουρκοσειρά, συμπεριλαμβάνονται κάθε μήνα σε ειδικές καταστάσεις που αναρτώνται στο Παρατηρητήριο Διαφημίσεων Τουρκοσειρών του ΙΗΑ. (3) Στην καταμέτρηση των διαφημίσεων δεν συμπεριλαμβάνονται όσες διαφημίσεις περιέχουν κοινωνικά μηνύματα (Εμβολιαζόμαστε, Χαμόγελο του παιδιού, Καθαρές θάλασσες, Αδέσποτα, Missing Alert κ.ο.κ.)  (4) Η επόμενη  ανακοίνωση μηνός Οκτωβρίου, θα εκδοθεί την Κυριακή, 31 Οκτωβρίου 2021.

Επιτροπή «Τουρκοσειρών» του ΙΗΑ

Περισσότερες πληροφορίες στην ενότητα ΤΟΥΡΚΟΣΕΙΡΕΣ 2020/21

International Hellenic Association
Delaware U.S.A
www.professors-phds.com
ihahellas@gmail.com

Πηγή: INTERNATIONAL HELLENIC ASSOCIATION

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό