
Σημαντικές ανακοινώσεις για τις αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας
Σημαντικές ανακοινώσεις για τις αλλαγές στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τις παραχωρήσεις στους αυτοκινητοδρόμους και τις παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας, έκανε την Παρασκευή 6 Ιουνίου 2025 ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου και την Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι ο νέος ΚΟΚ δεν έχει τιμωρητικό χαρακτήρα για εισπρακτικούς λόγους, αλλά λειτουργεί προληπτικά και αποτρεπτικά, με βασική στόχευση την αποφυγή των παραβάσεων και των υποτροπών. «Το πρόστιμο δεν είναι τιμωρία, είναι μέσο αποτροπής», σημείωσε, υπογραμμίζοντας πως η φιλοσοφία του νέου νομοθετικού πλαισίου είναι ορθολογική και αναλογική με δυνατότητες συνεχούς βελτίωσης.
Ο Υφυπουργός ανακοίνωσε πως το Υπουργείο βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τους διαχειριστές παραχωρήσεων ώστε τα τροχόσπιτα να αντιμετωπίζονται ως επιβατικά Ι.Χ. και όχι ως φορτηγά, με σκοπό να μειωθεί το κόστος διέλευσής τους από τους αυτοκινητοδρόμους. «Σε μια εποχή που επιδιώκουμε την ενίσχυση του τουρισμού, πρέπει να διευκολύνουμε αυτούς που ταξιδεύουν με τροχοβίλες στην Ελλάδα», τόνισε.
Ειδική αναφορά έγινε στον οδικό άξονα Πάτρα–Πύργος, ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί σύντομα, με τον υφυπουργό να τονίζει πως πρόκειται για ένα έργο που θα μειώσει δραματικά τα τροχαία ατυχήματα. Αντίστοιχες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας στον ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης) θα ξεκινήσουν τον Ιούλιο, κατόπιν εντολής του Πρωθυπουργού, δίνοντας έμφαση σε κρίσιμα τμήματα του δικτύου.
Παρεμβάσεις χωρίς πρόθεση για νέες παραχωρήσεις
Ο κ. Ταχιάος ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει πρόθεση για νέες παραχωρήσεις ή ενίσχυση των ισχυρών εταιρειών του κλάδου. «Δεν ισχύει ότι αν οι παραχωρησιούχοι δεν εισπράττουν από τους οδηγούς, πληρώνει το κράτος. Οι σχετικές ρυθμίσεις είναι σαφείς και διαφανείς», επεσήμανε, απαντώντας σε σχετική κριτική.
Ο Υφυπουργός έθεσε επίσης ζήτημα ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης και τοποθέτησης καμερών σε λεωφορεία και οδικούς άξονες, ώστε να διευκολυνθεί η αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων, δεδομένου ότι δεν είναι πρακτικά δυνατό να υπάρχει αστυνομική παρουσία σε κάθε διασταύρωση. «Η τεχνολογία πρέπει να αξιοποιηθεί για την εφαρμογή των κανόνων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Τέλος, αναφέρθηκε πως ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, απουσίαζε λόγω επίσημης αποστολής στις Βρυξέλλες, όπου πραγματοποιεί επαφές με τον Επίτροπο Μεταφορών Απόστολο Τζιτζικώστα και την Εκτελεστική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ERA) Oana Gherhinescu, ενόψει της κατάθεσης νομοσχεδίου για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.