Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης

Τη Δευτέρα 28 Νοεμβρίου η επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης

Την προσεχή Δευτέρα 28 Νοεμβρίου το μεσημέρι θα συζητηθεί στη Βουλή η επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου για τον σιδηροδρομικό αποκλεισμό της Θράκης. Στην ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης θα απαντήσει ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ 

Προς  τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

Θέμα: Αντί να αρθεί ο σιδηροδρομικός αποκλεισμός της Θράκης από τα αστικά κέντρα, εσείς επαναφέρετε τον προαστιακό σιδηρόδρομο ανάμεσα στις πόλεις της Θράκης, που λειτούργησε στο πρόσφατο παρελθόν και σταμάτησε ως ασύμφορος 

 

Τον περασμένο Ιούνιο είκοσι εφτά βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με ερώτησή που καταθέσαμε σας είχαμε ζητήσει  να απαντήσετε για ποιο λόγο έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Ξάνθης-Κομοτηνής-Αλεξανδρούπολης, γεγονός που έχει οδηγήσει  την Θράκη κατά την τελευταία τριετία σε σιδηροδρομικό αποκλεισμό από τα αστικά κέντρα, τη Θεσσαλονίκη και κατ’ επέκταση την Αθήνα. Στην ερώτηση μάλιστα σημειώναμε ότι η μοναδική ημερήσια σιδηροδρομική σύνδεση που απέμεινε  ξεκινάει από την Θεσσαλονίκη και σταματάει στην Δράμα, από όπου η μετάβαση προς την Θράκη μπορεί να γίνει μόνο οδικώς, με μισθωμένα από τον ΟΣΕ οχήματα και οδηγούς  τα οποία μεταφέρουν ελάχιστους ή καθόλου επιβάτες, αφού οι περισσότεροι προτιμούν να μετακινηθούν με άλλα μέσα προκειμένου να γλιτώσουν την ταλαιπωρία μιας διαδρομής συνολικά 12 ωρών και να εξοικονομήσουν χρόνο και χρήματα.

Ενώ δεν υπήρξε καμιά απάντηση από τον Υπουργό σε αυτήν την  ερώτηση, στις 29-10-2022 ανακοινώθηκε αιφνιδιαστικά μέσω της HellenicTrain όχι η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Θράκη, αλλά η λειτουργία τεσσάρων απογευματινών δρομολογίων μεταξύ Αλεξανδρούπολης, Κομοτηνής και Ξάνθης, που θα κινούνται από Δευτέρα έως την Παρασκευή ως εξής: Αλεξανδρούπολη-Ξάνθη 14.54-16.31, Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή 18.56-20.00, Ξάνθη-Αλεξανδρούπολη 16.40-18.17 και Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη 20.20-21.17.

Στην πραγματικότητα πρόκειται για επαναφορά του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Θράκη, που με ανάλογες γραμμές σύνδεσης  λειτούργησε από τον Σεπτέμβριο του 2009 έως τον Φεβρουάριο του 2010 οπότε και καταργήθηκε γιατί κρίθηκε οικονομικά ασύμφορος. Απόφαση που δικαιολογημένα προκάλεσε εύλογα ερωτήματα για το  ποιές πραγματικές ανάγκες την υπαγόρευσαν και βέβαια αν προηγήθηκε κάποια μελέτη οικονομικής βιωσιμότητάς της. Ή απλώς πρόκειται για ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα για να διασκεδαστούν οι αρνητικές εντυπώσεις από την απομόνωση της Θράκης με ημερομηνία λήξης όπως συνέβη και στο πρόσφατο παρελθόν.

Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

Είναι στις προθέσεις σας να αρθεί η απομόνωση της Θράκης από τα αστικά κέντρα;  Πότε θα επαναλειτουργήσει η σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Θράκη; Ποια αναγκαιότητα και με ποια οικονομική μελέτη επαναφέρετε τη λειτουργία του προαστιακού  σιδηροδρόμου, ανάμεσα στις πόλεις της Θράκης;

Ο ερωτών βουλευτής

Χαρίτου Δημήτρης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό