Υφυπουργός Παιδείας Δ. Μιχαηλίδου: Καμία Δέσμευση για τα κενά της Παράλληλης Στήριξης στη Ροδόπη
«Απάντηση στην Ερώτηση με αρ.πρωτ.629/8-9-2023»
Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, κάνουμε γνωστά τα
ακόλουθα:
Οι προσλήψεις των αναπληρωτών γίνονται με βάση τα αρμοδίως δηλωθέντα
λειτουργικά κενά, σύμφωνα με τις παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 4 «της υπ ́αριθμ.
104627/ΓΔ5/7.8.2020 (3344 Β ́) Υ.Α., με θέμα «Ρύθμιση θεμάτων πρόσληψης και
τοποθέτησης αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού
Προσωπικού (Ε.Ε.Π.) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.)». Σύμφωνα με την παρ.
9 α του άρθρου 5 της ως άνω Y.A., η τοποθέτηση των προσληφθέντων αναπληρωτών σε
σχολικές μονάδες της περιοχής πρόσληψής τους γίνεται με απόφαση του οικείου Διευθυντή
Εκπαίδευσης.
Για το σχολικό έτος 2023-2024 έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα στη Γενική
Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση προσλήψεις 28.391 εκπαιδευτικών και
μελών ΕΕΠ και ΕΒΠ. Επισημαίνεται ότι με την Α ́ Φάση προσλήψεων πραγματοποιήθηκαν
προσλήψεις 16.106 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ειδικότερα,στη Διεύθυνση
Α/θμιας Εκπ/σης Ροδόπης προσελήφθησαν 147 εκπαιδευτικοί. Σημειώνεται ότι κατά την Α ́
Φάση προσλήψεων δεν είχε ολοκληρωθεί η διαδικασία ίδρυσης και λειτουργίας Τάξεων
Υποδοχής (Τ.Υ.) Ι και ΙΙ Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (Ζ.Ε.Π.).
Το Υπουργείο Παιδείας,Θρησκευμάτων και Αθλητισμού καταβάλλει κάθε δυνατή
προσπάθεια για τη διασφάλιση της πληρότητας των σχολικών μονάδων σε εκπαιδευτικό
δυναμικό με στόχο την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία τους.
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΔΟΜΝΑ ΜΑΡΙΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ
Ερώτηση βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ
ΠΡΟΣ: Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Κυριάκο Πιερρακάκη
ΘΕΜΑ : Κενά ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς στην Π.Ε. Ροδόπης και ειδικότερα
στον τομέα της Παράλληλης Στήριξης και τα Τμήματα Υποδοχής των Ζωνών
Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας
Ενώ την προσεχή εβδομάδα ανοίγουν τα σχολεία σε όλη την χώρα, στην Π.Ε. Ροδόπης
από τις 214 θέσεις αναπληρωτών διαφόρων ειδικοτήτων που ζητήθηκαν από την
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, μετά την ανακοίνωση των προσλήψεων έχουν
μείνει 78 θέσεις που δεν έχουν καλυφθεί.
Αυτό σημαίνει ότι αυτόματα την πρώτη εβδομάδα θα χαθούν 1.872 διδακτικές ώρες από
τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η μεγάλη πλειοψηφία των κενών αφορά την
παράλληλη στήριξη καθώς και τα Τμήματα Υποδοχής των Ζωνών Εκπαιδευτικής
Προτεραιότητας, δηλαδή τα τμήματα της ελληνομάθειας για μαθητές που δεν έχουν ως
μητρική τους την ελληνική γλώσσα.
Τα κενά στην παράλληλη στήριξη αποτελούν σημαντικό πρόβλημα, γιατί μπορεί η
παράλληλη στήριξη να αφορά θεωρητικά μόνο ένα παιδί, στην πραγματικότητα όμως
αγγίζει όλο το τμήμα στο οποίο φοιτά ο συγκεκριμένος μαθητής.
Το Υπουργείο Παιδείας, με εγκύκλιό του, μοιράζει τους λιγότερους εκπαιδευτικούς που
προσέλαβε (για παράδειγμα στη Ροδόπη αντί για 70 δασκάλους προσλήφθηκαν 29) σε
δύο, τρία και παραπάνω παιδιά, γεγονός που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί καλύψει τις
μορφωτικές ανάγκες και δικαιώματα των παιδιών, που προσδιορίστηκαν από τις ίδιες τις
υπηρεσίες του Υπουργείου.
Ενώ παράλληλα τίθεται και ένα ζήτημα ασφάλειας, γιατί οι παράλληλες στηρίξεις
επιτηρούν τα παιδιά στο προαύλιο και όλους τους χώρους του σχολείου.
Επειδή, μετά την ανακοίνωση των προσλήψεων στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης Ροδόπης εντοπίζονται 78 θέσεις που δεν έχουν καλυφθεί.
Επειδή, πρόκειται να χαθούν από την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων σε
αυτή την περίπτωση 1.872 ώρες διδασκαλίας εξαιτίας αυτών των κενών.
Επειδή, η μεγάλη πλειοψηφία των κενών αφορά την παράλληλη στήριξη καθώς και τα
Τμήματα Υποδοχής των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας.
Επειδή, οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που την έχει ανάγκη
θα πρέπει να αποτελούν ύψιστη προτεραιότητα για ένα κράτος που μερινά για τα πιο
αδύναμα μέλη του, την ισότιμη πρόσβασή τους στην μάθηση και την ομαλή ένταξή τους
στο περιβάλλον του σχολείου.
Ερωτάσθε:
Α) Σκοπεύετε να καλύψετε και πότε τα 78 κενά που εντοπίζονται σήμερα στην
Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης;
Β) Με ποιον τρόπο σκέφτεστε να αναπληρώσετε τις 1.872 διδακτικές ώρες που πρόκειται
να χαθούν από την ύπαρξη των συγκεκριμένων κενών;
Γ) Είναι στις προθέσεις σας να διαθέσετε από έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης
για κάθε έναν μαθητή που τον χρειάζεται, προσλαμβάνοντας για το σχολικό έτος 2023-
24 τον αντίστοιχο αριθμό, με βάση τις ανάγκες που έχουν δηλωθεί επίσημα στα σχολεία
της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ροδόπης;
Ο ερωτών βουλευτής,
Ιλχάν Αχμέτ