Το περσινό σχέδιο Βορίδη για
αξιολόγηση του Δημοσίου και από τους ίδιους τους πολίτες επιχειρεί να εφαρμόσει η διάδοχός του στο Υπουργείο Εσωτερικών, Ν. Κεραμέως, καθώς, στόχος και της νέας ηγεσίας του ΥΠΕΣ, είναι να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να βαθμολογούν υπηρεσίες, αλλά και υπαλλήλους, το οποίο θα θυμίζει το tripadvisor μέσω του οποίου οι πολίτες έχουν την ευκαιρία να αξιολογούν εστιατόρια ή ξενοδοχεία με βάση τις υπηρεσίες που προσφέρουν, σύμφωνα με την Καθημερινή της Κυριακής. Μάλιστα η αξιολόγηση θα μπορεί να γίνεται σε όλους τους φορείς του κράτους.
Σύμφωνα με όσα είχε αναφέρει πριν από ένα χρόνο, ο πρώην υπουργός Εσωτερικών, σε συνέντευξη Τύπου, το υπουργείο σκοπεύει να διαμορφώσει ένα ψηφιακό εργαλείο με το οποίο κάθε πολίτης που έρχεται σε επαφή με μια δημόσια υπηρεσία, θα έχει δυνατότητα να την αξιολογεί με βάση την εμπειρία εξυπηρέτησής του. Ένας ψηφιακός τρόπος αξιολόγησης των δημόσιων υπηρεσιών από τους ίδιους τους πολίτες, σε ένα πνεύμα κοινωνικής λογοδοσίας του δημοσίου.
«Πρόκειται για ένα έργο που θα μας βοηθήσει να έχουμε μια πρόσληψη της εικόνας των πολιτών από την παροχή των υπηρεσιών του
δημοσίου. Θα αποτελέσει βασικό εργαλείο προκειμένου να δούμε ο,τιδήποτε περαιτέρω», είχε δηλώσει ο κ. Βορίδης.
Η σκέψη ξεκίνησε από τη διαπίστωση πως παρά την τεχνολογική πρόοδο που έχει σημειωθεί σε όλους τους τομείς του κράτους, έως αυτή τη στιγμή δεν έχει υπάρξει στον δημόσιο τομέα κάποια φόρμουλα που θα μπορούσε να παρέχει στην κεντρική εξουσία δεδομένα για την ποιότητα των υπηρεσιών από τους φορείς του Δημοσίου, ώστε να μπορούν να σχεδιάζονται στοχευμένα παρεμβάσεις και βελτιώσεις. Ιδιαίτερα για δημόσιες υπηρεσίες που χαρακτηρίζονται από μεγάλο βαθμό αλληλεπίδρασης με τους πολίτες –όπως για παράδειγμα είναι τα νοσοκομεία, τα ΚΕΠ, τα ΕΛΤΑ, οι ΔΟΥ– προκύπτει αυξημένη ανάγκη για έλεγχο της ποιότητας της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Πώς θα λειτουργεί
Για παράδειγμα ένας πολίτης επισκέπτεται ένα Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών και μετά την επίσκεψη θα έχει τη δυνατότητα ηλεκτρονικά να αξιολογήσει τις υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν και το προσωπικό που τον εξυπηρέτησε ως προς τη συμπεριφορά, την ταχύτητα, την αποτελεσματικότητα, την εκπαίδευση ή και την κατάρτισή του. Να αξιολογήσει, δηλαδή, εν γένει τον τρόπο λειτουργίας του Κέντρου.
Επίσης, ένας πολίτης που νοσηλεύεται σε δημόσιο νοσοκομείο, μετά το εξιτήριό του θα έχει ηλεκτρονικά τη δυνατότητα να αξιολογήσει τις υπηρεσίες που του παρασχέθηκαν από τους νοσηλευτές, τους γιατρούς και το προσωπικό του νοσοκομείου. Αν δηλαδή ήταν ευγενικοί, εξυπηρετικοί, αποτελεσματικοί και αν ανταποκρίθηκαν στις ανάγκες του – να αξιολογήσει τις υποδομές και τις εγκαταστάσεις. Αν τα κρεβάτια, οι θάλαμοι κ.τ.λ. είναι σε καλή κατάσταση, αν υπάρχει επαρκής θέρμανση/ψύξη – να αξιολογήσει την παρεχόμενη διατροφή, να εκτιμήσει συνολικά το νοσοκομείο.
Να σημειωθεί ότι, η εν λόγω πρωτοβουλία περιλαμβανόταν ήδη στο «σχέδιο δράσης» του υπουργείου Εσωτερικών για το 2022, κάτι που σημαίνει ότι το υπουργείο επιθυμούσε να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο, εντός του προηγούμενου έτους. Απ΄ό,τι φαίνεται θα πραγματοποιηθεί τελικά από την κ. Κεραμέως.
Πηγή: aftodioikisi.gr