Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΑ.Σ.Ε.Π.), με επιστολή του προς την υπουργό, καταγγέλλει την αδιαφορία για τη δραματική κατάσταση στις σχολές, που παραμένουν χωρίς ουσιαστικό εκπαιδευτικό προσωπικό. Όπως επισημαίνεται, σε αρκετές σχολικές μονάδες υπηρετούν μόλις ένας ή δύο μόνιμοι καθηγητές, ενώ η πολυαναμενόμενη προκήρυξη για 77 μόνιμες θέσεις βρίσκεται στον «πάγο» από τον Σεπτέμβριο του 2024 – με την υποβολή των αιτήσεων να έχει ολοκληρωθεί χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση από τότε.
Η φημολογία περί ακύρωσης της προκήρυξης επιτείνει την ανασφάλεια και απαξιώνει κάθε έννοια αξιοπιστίας της Πολιτείας απέναντι στον εκπαιδευτικό κόσμο. Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί αποφεύγουν πλέον τις σχολές της ΔΥΠΑ, εγκαταλείποντας τον χώρο για τη σχετική σταθερότητα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ η τεχνική εκπαίδευση –στηριγμένη στο πετυχημένο δυϊκό μοντέλο θεωρίας και πρακτικής άσκησης– οδεύει σε αποσύνθεση.
Την ώρα που χώρες όπως η Γερμανία επενδύουν σε αυτήν τη μορφή εκπαίδευσης για την ενίσχυση της απασχολησιμότητας των νέων, στην Ελλάδα το μοντέλο αυτό εγκαταλείπεται στη μοίρα του, θυσιαζόμενο στην αδράνεια και την πολιτική ατολμία.
Ο ΠΑ.Σ.Ε.Π. καλεί την υπουργό να προχωρήσει άμεσα στην έκδοση των αποτελεσμάτων της μοριοδότησης και στην πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, ενώ ζητά τη χάραξη μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την ενίσχυση και την επιβίωση της τεχνικής εκπαίδευσης. Όσο η σιωπή παρατείνεται, η δημόσια εκπαίδευση πληρώνει το τίμημα.
Επιστολή ΠΑΣΕΠ σχετικα με την υποστελεχωση καθηγητών στις Σχολές ΔΥΠΑ του υπουργείου Εργασίας
Προς: Την Αξιότιμη Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων
Θέμα: Κίνδυνος Υπολειτουργίας και Κατάρρευσης των Σχολών ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας της ΔΥΠΑ
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ,
Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να σας εκφράσουμε τον έντονο προβληματισμό και την ανησυχία μας σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση των Επαγγελματικών Σχολών (ΕΠΑ.Σ.) Μαθητείας της ΔΥΠΑ, που βρίσκονται σε σοβαρό κίνδυνο υπολειτουργίας, με άμεσες συνέπειες για το μέλλον της τεχνικής εκπαίδευσης στη χώρα μας.
Η υποστελέχωση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ως αποτέλεσμα των μαζικών συνταξιοδοτήσεων τα τελευταία έτη, έχει καταστήσει το έργο της διδασκαλίας και της υποστήριξης των σχολών εξαιρετικά δύσκολο. Παρά τις ελπίδες που δημιούργησε η πολυαναμενόμενη προκήρυξη για 77 μόνιμες θέσεις εκπαιδευτικών, η διαδικασία αυτή παραμένει στάσιμη εδώ και πολλούς μηνες, παρά το γεγονός ότι η υποβολή των αιτήσεων ολοκληρώθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου του 2024, χωρίς επίσημη ενημέρωση για την πορεία ή την ολοκλήρωσή της. Μάλιστα, κυκλοφορούν φήμες ακόμα και για ακύρωσή της, γεγονός που εντείνει την αβεβαιότητα και την ανασφάλεια στον χώρο. Το αποτέλεσμα είναι η υπολειτουργία του θεσμού, με πολλά σχολεία να έχουν ελάχιστους ή και καθόλου μόνιμους καθηγητές. Σε αρκετές περιπτώσεις καταγράφονται μόλις 1 ή 2 μόνιμοι εκπαιδευτικοί ανά σχολή.
Οι αναπληρωτές αποφεύγουν πλέον την τοποθέτηση στις ΕΠΑ.Σ. της ΔΥΠΑ, προτιμώντας την δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω του Υπουργείου Παιδείας, λόγω της αβεβαιότητας και της έλλειψης προοπτικής. Το μοντέλο αυτό, της πρωινής εργασίας-πρακτισης άσκησης και της απογευματινής φοίτησης, είναι ένα σύστημα που ανθεί στη Γερμανία και παράγει εξειδικευμενα στελέχη άμεσα έτοιμα για την αγορά εργασίας.
Στην Ελλάδα, όμως, κινδυνεύουμε να χάσουμε αυτή την πολύτιμη δυϊκή εκπαίδευση εξαιτίας της αδράνειας και της έλλειψης πολιτικής βούλησης. Η πληροφορική, όπως και άλλες σύγχρονες ειδικότητες, θα μπορούσαν να ενισχύσουν πολλαπλά τις σχολές, όχι μόνο εκπαιδευτικά, αλλά και υποστηρικτικά ως προς τα πληροφοριακά συστήματα, τα εργαστήρια και τον ηλεκτρονικό υλικοτεχνικό εξοπλισμό. Δυστυχώς, οι επιστήμονες αυτοί παραμένουν εκτός των δομών, περιμένοντας απαντήσεις που δεν έρχονται.
Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, σας καλούμε να δείτε άμεσα και υπεύθυνα το πρόβλημα και να δώσετε λύσεις πριν είναι αργά. Η νέα σχολική χρονιά πλησιάζει και κάθε ημέρα που περνά, φέρνει τα σχολεία πιο κοντά στην αποδόμηση.
Ζητάμε την ολοκλήρωση της προκήρυξης με την άμεση έκδοση των αποτελεσμάτων της μοριοδότησης των αιτήσεων και της διεκπεραίωσης των προσλήψεων του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, την ενίσχυση των δομών, και τη χάραξη μακροπρόθεσμης στρατηγικής για την τεχνική εκπαίδευση που αξίζει η χώρα μας.
Το προσωρινά εκτελών χρέη Διοικητικό Συμβούλιο
του υπό σύσταση συλλόγου ΠΑ.Σ.Ε.Π.
alfavita.gr