Ο Νίκος Αγγελίδης συμμετείχε στη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης

Ο Νίκος Αγγελίδης συμμετείχε στη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Ροδόπης κ. Νικόλαος Αγγελίδης μετείχε στη συνάντηση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη με τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, την Πέμπτη 1 Σεπτεμβρίου 2022 στο Διοικητήριο, μετά από πρόσκληση του Υφυπουργού Εσωτερικών (Μακεδονίας και Θράκης). Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των διαδοχικών συσκέψεων του Πρωθυπουργού με τους παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς της Θεσσαλονίκης ενόψει της 86ης ΔΕΘ.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης, στην οποία μετείχε και ο Υπουργός Ανάπτυξης κ. Άδωνις Γεωργιάδης, ο κ. Πρόεδρος είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τον κ. Πρωθυπουργό και τους συνεργάτες του και να τους επιδώσει συνοπτικό σημείωμα για την τρέχουσα οικονομική συγκυρία στην Π.Ε. Ροδόπης.

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΥΓΚΥΡΙΑ ΣΤΗΝ Π. Ε. ΡΟΔΟΠΗΣ

Οι τρέχουσες γεωπολιτικές εξελίξεις πρέπει να βρουν την Π.Ε. Ροδόπης και συνολικά την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης θωρακισμένη, έτοιμη να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις. Η θωράκιση της περιοχής δεν εννοείται μόνο σε στρατιωτικό επίπεδο, αλλά περισσότερο ίσως σε επίπεδο ανάπτυξης. Ειδικά η περιοχή της Θράκης πρέπει να αποκτήσει μια εύρωστη οικονομία και καίριο ζήτημα είναι να παραμείνει ο κόσμος της σε αυτήν μέσα από τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

 

Β. ΑΠΟΤΥΠΩΣΗ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ

ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ:

Η βιομηχανική Περιοχή Κομοτηνής είναι η καλύτερη της χώρας μετά της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Κάποτε αριθμούσε 100 βιομηχανίες. Σήμερα με πολλές δυσκολίες επιβιώνουν 15 με 20 επιχειρήσεις.

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ:

Το αποτύπωμα του τουρισμού στην Π.Ε. Ροδόπης είναι σχεδόν μηδενικό, αν και από τον κάθετο οδικό άξονα Νυμφαία – Μακάζα διέρχονται ετήσια περίπου 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ:

Ο αγροτικός τομέας στην Π.Ε. Ροδόπης έχει συρρικνωθεί αισθητά. Από τις δύο σημαντικότερες καλλιέργειες το βαμβάκι φαίνεται ακόμα να αντέχει, ο καπνός όμως παραπαίει εδώ και χρόνια με αποτέλεσμα τη φτωχοποίηση της υπαίθρου.

Η οικονομία της περιοχής στηρίζεται κατά κύριο λόγο στο εμπόριο και την παροχή υπηρεσιών και βέβαια στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης.

 

Γ. ΚΙΝΗΤΡΑ – ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ

ΚΙΝΗΤΡΑ:

Τα κίνητρα επιχειρηματικής ανάπτυξης της περιοχής συνοψίζονται ως εξής:

  • Διαθέτει μια από τις καλύτερες ΒΙ. ΠΕ. της χώρας.
  • Η ύπαρξη του κάθετου άξονα Νυμφαία – Μακάζα ενισχύει τη θέση της περιοχής για ανάπτυξη του εμπορίου.
  • Η ύπαρξη του Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιου Θράκης.
  • Η επιχειρηματική κουλτούρα που άφησε η καλή εποχή των μεγάλων μονάδων της ΒΙ. ΠΕ. Κομοτηνής.
  • Το εξαιρετικής ομορφιάς παρθένο φυσικό της περιβάλλον.
  • Η ιστορία της.
  • Η πεδιάδα της Ροδόπης με τις υποδομές της.

ΑΝΤΙΚΙΝΗΤΡΑ:

  • Η μάστιγα του παρεμπορίου – λαθρεμπορίου που ανθεί στην περιοχή.
  • Η σύνθλιψη της οικονομίας της περιοχής ανάμεσα σε αυτές της Βουλγαρίας και της Τουρκίας.
  • Η φυγή κεφαλαίων προς τις όμορες οικονομίες, ακόμα και για την προμήθεια καθημερινών και απαραίτητων ειδών πρώτης ανάγκης.
  • Η έλλειψη τουριστικών υποδομών.
  • Η έλλειψη εκμετάλλευσης των ενεργειακών αγωγών.
  • Η κακή διαχείριση της Βιομηχανικής Περιοχής Κομοτηνής, η οποία ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς.
  • Οι διεθνείς περιβαλλοντικές συνθήκες Ramsar και Natura αποτελούν τροχοπέδη στις επενδύσεις στην περιοχή.

 

Δ. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

  • Πάταξη λαθρεμπορίου – παρεμπορίου (αποτελεί τον μεγαλύτερο βραχνά της περιοχής λόγω γειτνίασης με Βουλγαρία και Τουρκία, χώρες με τεράστιες διαφορές, τόσο σε φορολογικούς συντελεστές όσο και σε μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος).
  • Ανάπτυξη υποδομών γενικά (δρόμοι, λιμάνια, κλπ).
  • Αλλαγή της κατάστασης διαχείρισης της ΒΙ. ΠΕ. Κομοτηνής (ΒΙ. ΠΕ. Κομοτηνής – Στρατηγική επιλογή).
  • Αναγκαία η δημιουργία μιας μεγάλης επένδυσης στη ΒΙ. ΠΕ. Κομοτηνής.
  • Ανάπτυξη των ξενοδοχειακών υποδομών για την ενίσχυση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.
  • Τροποποίηση του αναπτυξιακού νόμου έτσι ώστε να υπάρχουν ενιαία ειδικά κίνητρα για ολόκληρη τη Θράκη.
  • Πρέπει μέσω ενός στοχευμένου σχεδίου να οδηγήσουμε τους αγρότες της περιοχής από τη φιλοσοφία των ανοιχτών καλλιεργειών (βαμβάκι, σιτηρά, καπνός) στο μοντέλο του αγρότη επιχειρηματία (υπάρχουν οι προϋποθέσεις, π.χ. εκμετάλλευση γεωθερμίας για μηδενικό ενεργειακό κόστος στην παραγωγή σε θερμοκήπια).
  • Περαιτέρω ανάπτυξη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (Δ.Π.Θ.), σύνδεσή του με την παραγωγή, εστιάζοντας κυρίως στην έρευνα, την τεχνολογία και την καινοτομία γενικότερα.
  • Φορολογικά κίνητρα (π.χ. μείωση ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα για να σταματήσει η οικονομική αιμορραγία προς Βουλγαρία).
  • Επιδότηση μεταφορικού κόστους λόγω της μεγάλης απόστασης της Θράκης από τα μεγάλα κέντρα διανομής.
  • Να επιτραπεί η διέλευση λεωφορείων και μεγάλων φορτηγών από τον κάθετο οδικό άξονα Νυμφαία – Μακάζα.
  • Δημιουργία δίπολου Κομοτηνής – Αλεξανδρούπολης (Λιμάνι Αλεξανδρούπολης / Κάθετος οδικός άξονας Νυμφαία-Μακάζα / Ενδοχώρα Βαλκανικής).

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό