
Παράταση έως το 2027 για τον άξονα «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα»
Παρατείνεται έως το 2027 η αναβάθμιση του οδικού άξονα Δράμα–Καβάλα, με κόστος 60 εκατ. ευρώ και τεχνικό αντικείμενο 8,2 χλμ., υπό χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Παρατείνεται έως τις 14 Απριλίου 2027 η ολοκλήρωση του μεγάλου έργου αναβάθμισης του κάθετου οδικού άξονα Δράμα-Καβάλα, σύμφωνα με απόφαση της Εγνατία Οδός Α.Ε. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα έργα οδικής υποδομής στη Βόρεια Ελλάδα. Η αρχική ημερομηνία περαίωσης ήταν η 14η Μαΐου 2025, βάσει της σύμβασης που υπεγράφη στις 14 Νοεμβρίου 2022, με διάρκεια υλοποίησης 30 μηνών.
Το έργο εκτελείται από την κοινοπραξία ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΤΕΚΑΛ, η οποία προσέφερε έκπτωση 14% κατά τον διαγωνισμό που ξεκίνησε στις 23 Ιουνίου 2022 και ολοκληρώθηκε με το άνοιγμα των προσφορών στις 30 Ιουνίου. Αναθέτουσα Αρχή και Φορέας Υλοποίησης είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. Παράλληλα, βρίσκεται σε εξέλιξη και δεύτερος διαγωνισμός για έργο στον κάθετο άξονα Ξάνθη–Σύνορα.
Αναβάθμιση του πρώτου τμήματος Κρηνίδες–Σταυρός
Το έργο αφορά την αναβάθμιση του τμήματος Κρηνίδες–Σταυρός, μήκους 8,2 χιλιομέτρων. Το τμήμα ξεκινά από τη δυτική πλευρά του οικισμού Κρηνίδες, συνδεόμενο με την υπάρχουσα εθνική οδό «Δράμα–Καβάλα», και καταλήγει στην παλαιά εθνική οδό «Ελευθερούπολης–Καβάλας», δυτικά του οικισμού Σταυρός.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 60,76 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (ή 49 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ). Χρηματοδοτείται μέσω του συγχρηματοδοτούμενου σκέλους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2014-2020, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία και Θράκη».
Σημασία του άξονα Δράμα–Καβάλα στο δίκτυο μεταφορών
Ο κάθετος άξονας «Σέρρες – Δράμα – Καβάλα» (Ε-61) αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου και διασυνδέει τη Θεσσαλονίκη με τις Σέρρες, τη Δράμα και την Καβάλα, προσφέροντας πρόσβαση στο λιμάνι της Καβάλας. Καταλήγει στον ανισόπεδο κόμβο Αγίου Σύλλα της Εγνατίας Οδού.
Το τμήμα Δράμα–Καβάλα (61.5) σχεδιάστηκε ως νέα τετράιχνη αρτηρία ταχείας κυκλοφορίας, με πλάτος 17 μέτρων, παρακάμπτοντας κατοικημένες περιοχές όπως η Χωριστή, ο Άγιος Αθανάσιος, η Λυδία, οι Κρηνίδες, το Πολύστυλο, ο Αμυγδαλεώνας και καταλήγοντας στην Εγνατία Οδό.
Η εργολαβία καλύπτει τα υποτμήματα «Άγιος Αθανάσιος – Κρηνίδες» (από Χ.Θ. 5+879 έως Χ.Θ. 8+700) και «Κρηνίδες – Αγ. Σύλλας» (από Χ.Θ. 0+000 έως Χ.Θ. 5+440). Περιλαμβάνει επίσης την πλήρη κατασκευή των κόμβων Κρηνίδων και Σταυρού, με στόχο την πλήρη λειτουργικότητα του άξονα και τη σύνδεσή του με το υπάρχον δίκτυο.
Πηγή: newmoney/proiniKavalas