Παρέμβαση Ιλχάν Αχμέτ για Αναπτυξιακό Νόμο και την επίδρασή του στην Θράκη στην Ολομέλεια της Βουλής

Παρέμβαση Ιλχάν Αχμέτ για Αναπτυξιακό Νόμο και την επίδρασή του στην Θράκη στην Ολομέλεια της Βουλής

Ιλχάν Αχμέτ για Αναπτυξιακό Νόμο:

«Οι Παραμεθόριες Περιοχές και η Θράκη ειδικότερα δεν είναι μία στεγνή αναφορά καλών προθέσεων σε ένα κείμενο αλλά η απαρχή κάθε ουσιαστικής αναπτυξιακής μεταρρύθμισης»

Για την Θράκη και την απουσία ειδικής μέριμνας γι’ αυτήν την ευαίσθητη περιοχή  της πατρίδας μας για μια ακόμη φορά, σε έναν ακόμη αναπτυξιακό νόμο, αναφέρθηκε στην διάρκεια της ομιλίας του κατά την συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου στην Βουλή  ο βουλευτής Ροδόπης του ΠΑΣΟΚ- ΚΙΝΑΛ, Ιλχάν Αχμέτ.

Έτσι, ακούστηκε και πάλι η Θράκη από τα χείλη του στην Ολομέλεια και τέθηκαν τα ζητήματά της από τον κ. Αχμέτ, κατατέθηκαν στα πρακτικά αυτούσιες οι προτάσεις του ΤΕΕ της περιοχής, διανθίστηκε η ομιλία με ένα ολόκληρο κομμάτι από την τοποθέτηση του κ. Χρήστου Γιορδαμλή στην αρμόδια επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, ως εκπροσώπου του Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, και ζητήθηκε και πάλι από την κυβέρνηση της Ν.Δ. να ρίξει το βάρος της στην περιοχή, με συνολικές πολιτικές παρεμβάσεις που θα υπερακοντίζουν τις αποσπασματικές γενικόλογες διακηρύξεις.

Οι βασικοί άξονες της ομιλίας Ιλχάν Αχμέτ,

Α)  Αναπτυξιακός Νόμος, χωρίς την Θράκη πρωταγωνίστρια και ατμομηχανή της ανάπτυξης δεν νοείται

Β)  Η κατάτμηση αυτή των κινήτρων πέρα από ανιστόρητη , αν και επιβλήθηκε για δήθεν εθνικούς λόγους, οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα

Γ) Πρόταση του ΤΕΕ Θράκης : Από τον Δήμο Σουφλίου έως τον Δήμο Ορεστιάδας να ισχύσει ποσοστό 30% και για την υπόλοιπη Θράκη ενιαία προσαύξηση 15%, που θα ισχύσει για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και για τις Περιφερειακές Ενότητες Ξάνθης και Ροδόπης.

Δ) Τα κύρια προβλήματα στην περιοχή που διώχνουν επιχειρήσεις, είναι οι υποδομές, τα τρένα και τα λιμάνια που ουσιαστικά υπολειτουργούν, μια κακή συνθήκη τελωνειακής ένωσης Ευρώπης – Τουρκίας, που απομονώνει την περιοχή στα ανατολικά, ένα πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής που έχει δείξει τα προβλήματα αλλά ακόμα ψάχνει τον δρόμο του στους δαιδάλους των Υπουργείων, πολλές μελέτες και νομοθετήματα πρόχειρα φτιαγμένα.

Ε) Χωρίς ικανή ποσόστωση και σημαντικές διαθέσιμες πιστώσεις, ειδικά στην περιοχή, χωρίς σημαντική πριμοδότηση κάθε επενδυτικού σχεδίου από την περιφέρεια άνευ περιορισμών ή παρωχημένων κριτηρίων

ΣΤ)  Χωρίς να ορίζεται μια ειδική ζώνη κινήτρων με σημαντική διαφοροποίηση και κλιμάκωση αυτών με έμφαση στην υψηλή επιχορήγηση σε κάθε παραγωγική επιχείρηση ανεξαρτήτου ΚΑΔ, και την ελάχιστη κόστους, χρήσης γης, είναι πολύ δύσκολο να έρθουν καινούργιες επιχειρήσεις.

Η) χωρίς λειτουργικά κίνητρα για το αυξημένο κόστος λειτουργίας και την απόσταση από τα καταναλωτικά κέντρα, χωρίς ουσιαστική βούληση να κρατηθεί στην περιοχή κάθε μία μεγάλη ή μικρή βιώσιμη επιχείρηση που έχει απομείνει και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της διεύθυνσης κρατικών ενισχύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ο καινούργιος αναπτυξιακός νόμος θα είναι ακόμα μια χαμένη ευκαιρία

Θ) Τα 150 εκ ευρώ που διατίθενται, είναι ένα ποσό που στον προηγούμενο νόμο δινόταν μόνο για τις πρώην λιγνιτικές περιοχές!

ΟΜΙΛΙΑ –ΝΕΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΣ ΝΟΜΟΣ

Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,

Τον Φεβρουάριο του 2022, τρία μόλις χρόνια πριν,

συζητούσαμε από αυτό εδώ το βήμα τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο της κυβέρνησης της Ν.Δ., ο οποίος υποτίθεται ότι θα άλλαζε το παραγωγικό μοντέλο της Χώρας και θα μας οδηγούσε στην ανάπτυξη και όλα τα μεγάλα λόγια που λέγονται συνήθως σε παρόμοιες περιπτώσεις, όταν τα Υπουργεία θέλουν να καλλωπίσουν τις πολιτικές τους με μεγαλόστομες διακηρύξεις.

Και όμως, μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης αισθάνθηκε την ανάγκη να επαναδιατυπώσει δεκάδες άρθρα του προηγούμενου νόμου – γιατί στην ουσία περί αυτού πρόκειται – με ένα νέο νομοσχέδιο στην θέση ενός νόμου που στάθηκε ανήμπορος να οδηγήσει στην απορρόφηση κονδυλίων για επενδύσεις, όπως χαρακτηριστικά ανάφερε και ο εισηγητής του ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Νικητιάδης,

ο οποίος νόμος έχει σημειώσει παγκόσμιο ρεκόρ μη καταβολής ούτε ενός ευρώ (!)  επί τρία χρόνια που ισχύει και λειτουργεί ο συγκεκριμένος νόμος.

Τότε, λοιπόν, που συζητούσαμε τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο είχα μπροστά μου στα κυβερνητικά έδρανα τον συνάδελφο κ. Παπαθανάση και διαπίστωσα με έκπληξη, στον απόηχο της Διακομματικής Επιτροπής για την Θράκη, ότι δεν υπήρχε ούτε μία ειδική αναφορά σε εκείνον το νόμο για την Θράκη ! !

Και πήρα τον λόγο στο βήμα της Βουλής και είπα ότι «Αναπτυξιακός Νόμος, χωρίς την Θράκη πρωταγωνίστρια και ατμομηχανή της ανάπτυξης δεν νοείται» , κύριε Υπουργέ.

Τότε κάλεσε η κ. Μπακογιάννη τον κ. Παπαθανάση σε μία σύσκεψη εκτός της αίθουσας της Ολομέλειας που οδήγησε τελικά στην κατάτμηση των αναπτυξιακών κινήτρων για πρώτη φορά στην ιστορία της Θράκης για Έβρο και για τις άλλες δύο περιφερειακές ενότητες της Ξάνθης και της Ροδόπης.

Πιο συγκεκριμένα, προβλέφθηκαν προσαυξήσεις 5% στην βαθμολογία για τις επιχειρήσεις που θα εγκαθίστανται σε Ξάνθη και Ροδόπη και 10% για την Περιφερειακή Ενότητα Έβρου.

Η κατάτμηση αυτή των κινήτρων πέρα από ανιστόρητη , αν και επιβλήθηκε για δήθεν εθνικούς λόγους, οδηγεί στο ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα.

Ποιοι άραγε εθνικοί λόγοι, κ. Υπουργέ, επιβάλουν το αναπτυξιακό μαράζωμα της Ροδόπης, της Ξάνθης και του βόρειου Έβρου και την γιγάντωση μιας και μόνο περιοχής όπως είναι η Αλεξανδρούπολη;

Για την οποία ασφαλώς καμία αντίρρηση δεν έχω ως Θρακιώτης να εκμεταλλευτεί όλα τα γεωστρατηγικά πλεονεκτήματα που διαθέτει.

Η Θράκη όμως είναι, και θα παραμείνει μια ενιαία γεωγραφική ενότητα, ένας ενιαίος πολιτικός και γεωγραφικός χώρος που δεν γίνεται να αντιμετωπιστεί με άλλα μέτρα και άλλα σταθμά για κάθε περιφερειακή ενότητα στο εσωτερικό της.

Στο σημείο αυτό, καταθέτω στα πρακτικά της Βουλής τις εξειδικευμένες προτάσεις Περιφερειακού Τμήματος Θράκης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας

με την επισήμανση ότι στην Παράγραφο 6 του άρθρου 30 του νόμου 4887/2022

προτείνεται να ισχύσει νέο καθεστώς προσαυξήσεων για την Θράκη ως εξής:

Από τον Δήμο Σουφλίου έως τον Δήμο Ορεστιάδας να ισχύσει ποσοστό 30% για λόγους που δεν χρειάζονται περεταίρω ανάλυση σε αυτήν εδώ την αίθουσα

και για την υπόλοιπη Θράκη ενιαία προσαύξηση 15%, που θα ισχύσει για τον Δήμο Αλεξανδρούπολης και για τις Περιφερειακές Ενότητες Ξάνθης και Ροδόπης.

Κύριε Υπουργέ,

Διαβάζω από τα πρακτικά της Βουλής και την τοποθέτηση του εκπροσώπου του Συνδέσμου Βιοτεχνιών και Βιομηχανιών Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης κ. Χρήστου Γιορδαμλή για την αναπτυξιακή παθολογία της Θράκης η οποία φαίνεται ότι δεν λύνεται ούτε στον παρόντα αναπτυξιακό νόμο και ζητώ επιτέλους από την κυβέρνηση της Ν.Δ. να αντιληφθεί ότι οι Παραμεθόριες Περιοχές

και η Θράκη ειδικότερα δεν είναι μία στεγνή αναφορά καλών προθέσεων σε ένα κείμενο αλλά η απαρχή κάθε ουσιαστικής αναπτυξιακής μεταρρύθμισης σε αυτή την χώρα που υπηρετεί το εθνικό συμφέρον και εξηγούμαι :

«Από την περιφέρεια τη δική μας και τον Έβρο που βλέπει χωριά να έχουν χάσει πάνω από το 90% του πληθυσμού τους, η λειτουργία του αναπτυξιακού νόμου είναι σημαντική είτε για να διατηρήσει τις υφιστάμενες επιχειρήσεις κυρίως και με μια μικρή ελπίδα να φέρει καινούργιες.

Τα κύρια προβλήματα στην περιοχή που διώχνουν επιχειρήσεις, είναι οι υποδομές, τα τρένα και τα λιμάνια που ουσιαστικά υπολειτουργούν, μια κακή συνθήκη τελωνειακής ένωσης Ευρώπης – Τουρκίας, που απομονώνει την περιοχή στα ανατολικά, ένα πόρισμα της διακομματικής επιτροπής της Βουλής που έχει δείξει τα προβλήματα αλλά ακόμα ψάχνει τον δρόμο του στους δαιδάλους των Υπουργείων, πολλές μελέτες και νομοθετήματα πρόχειρα φτιαγμένα.

Η αίσθηση η δική μας, είναι ότι πρόκειται για  ασπιρίνη σε ασθενείς στο χειρουργείο!

Χωρίς ικανή ποσόστωση και σημαντικές διαθέσιμες πιστώσεις, ειδικά στην περιοχή,

χωρίς σημαντική πριμοδότηση κάθε επενδυτικού σχεδίου από την περιφέρεια άνευ περιορισμών ή παρωχημένων κριτηρίων, όπως εργασίας αντικειμένου και πολλών  άλλων.

Χωρίς να ορίζεται μια ειδική ζώνη κινήτρων με σημαντική διαφοροποίηση και κλιμάκωση αυτών με έμφαση στην υψηλή επιχορήγηση σε κάθε παραγωγική επιχείρηση ανεξαρτήτου ΚΑΔ, και την ελάχιστη κόστους, χρήσης γης,

είναι πολύ δύσκολο να έρθουν καινούργιες επιχειρήσεις.

Όπως, επίσης,  χωρίς λειτουργικά κίνητρα για το αυξημένο κόστος λειτουργίας και την απόσταση από τα καταναλωτικά κέντρα,

χωρίς ουσιαστική βούληση να κρατηθεί στην περιοχή κάθε μία μεγάλη ή μικρή βιώσιμη επιχείρηση που έχει απομείνει

και χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της διεύθυνσης κρατικών ενισχύσεων και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής,

ο καινούργιος αναπτυξιακός νόμος θα είναι ακόμα μια χαμένη ευκαιρία, που ένας μονοψήφιος αριθμός σε επιχειρήσεις θα την αξιοποιήσουν στην περιοχή.

Παράλληλα, κάνουμε έκκληση στο καινούργιο πλαίσιο του αναπτυξιακού νόμου για την περίοδο 2028 – 2034, να ληφθεί μέριμνα, ώστε πάνω στην περιοχή να ληφθούν τα μέτρα που μπορούν να αναιρέσουν την καθημερινή φθορά που υφίστανται όσοι δραστηριοποιούνται εκεί ».

Κυρίες και κύριοι Συνάδελφοι,

Η Κυβέρνηση βάζει σε έναν «κουβά» σχεδόν τη μισή χώρα!

Στο νέο καθεστώς για τις περιοχές ειδικής ενίσχυσης εντάσσει τις παραμεθόριες περιοχές,

περιοχές με μείωση του πληθυσμού,

περιοχές με κάτω του 70% κατά κεφαλή εισόδημα,

πρώην λιγνιτικές περιοχές,

περιοχές που έχουν πληγεί από φυσικές καταστροφές.

Τα 150 εκ ευρώ που διατίθενται, είναι ένα ποσό που στον προηγούμενο νόμο δινόταν μόνο για τις πρώην λιγνιτικές περιοχές!

Είχαμε δηλαδή για 3 νομούς με τον Ν. 4887/2022 προς διάθεση 150 εκ και τώρα με τον νέο νόμο το ίδιο ποσό είναι προς διάθεση για σχεδόν τη μισή χώρα!!!

Με αυτές τις πικρές σκέψεις διαβλέπω ότι πάμε σε μια ακόμη χαμένη ευκαιρία και για τους λόγους αυτούς εμείς ως ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ καταψηφίζουμε επί της αρχής το παρόν νομοσχέδιο.

ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ

 ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ

 Αθήνα, 26 Μαΐου 2025

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ

 Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης  «Βιώσιμη ανάπτυξη, παραγωγικός μετασχηματισμός της ελληνικής οικονομίας – Τροποποίηση διατάξεων του αναπτυξιακού νόμου 4887/2022 Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη – και λοιπές διατάξεις»

Θέμα: «Οι συνθήκες ομηρίας των επιχειρήσεων στα Επιχειρηματικά Πάρκα της χώρας και μονοπωλίου του φορέα διαχείρισης, επιβάλλουν την άμεση τροποποίηση του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου»

Αιτιολογική Έκθεση

Με την παρούσα τροπολογία σκοπείται η  τροποποίηση κρίσιμων διατάξεων του νόμου 4982/22 για το ρυθμιστικό καθεστώς και την εποπτεία των βιομηχανικών περιοχών όλης της χώρας, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισορροπία μεταξύ φορέα διαχείρισης και επιχειρήσεων.

Με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, σε ομηρία βρίσκονται 2000 και πλέον επιχειρήσεις σε 25 βιομηχανικές περιοχές (επιχειρηματικά πάρκα) πανελλαδικά, με τις υπερεξουσίες που παρέχονται στην ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (ο κατά βάση φορέας διαχείρισης), επειδή προκαλούνται αυξημένες υποχρεώσεις σε βάρος των επιχειρήσεων, υφίσταται έλλειψη εποπτείας και αδιαφάνεια ενώ είναι δυσβάστακτη για τις επιχειρήσεις, η μονομερής επιβολή τελών και δαπανών που συνθέτουν μια  ζοφερή πραγματικότητα, η οποία εναντιώνεται  στο ίδιο το πνεύμα του νόμου για προσέλκυση επενδύσεων, με σκοπό την ανάπτυξη Επιχειρηματικών Πάρκων και συνακόλουθα δεν διασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των εγκατεστημένων επιχειρήσεων.

Συνέπεια, του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου αποτελεί μεταξύ άλλων, η θέσπιση μονομερώς νέων Κανονισμών Λειτουργίας των Επιχειρηματικών Πάρκων με πρωτοβουλία του φορέα διαχείρισης (ο οποίος είναι η ΕΤΒΑ – ΒΙΠΕ Α.Ε. στην συντριπτική πλειοψηφία αυτών) με περιεχόμενο ετεροβαρές υπέρ του φορέα διαχείρισης και επιβαρυντικό σε βάρος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων λόγω της αύξησης του κόστους των κοινοχρήστων και της απομείωσης των δικαιωμάτων τους και των υποχρεώσεων του φορέα διαχείρισης έναντι αυτών.

Μάλιστα, η  εφαρμογή του νόμου 4982/22, έχει προκαλέσει την καθολική αντίδραση των εγκατεστημένων επιχειρήσεων, των επαγγελματικών συνδέσμων και των τοπικών επιμελητηρίων, αφού είναι έκδηλη και προκλητική η ισχυροποίηση της θέσης των φορέων διαχείρισης των επιχειρηματικών πάρκων  σε βάρος των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Ζήτημα το οποίο επηρεάζει σημαντικά την βιομηχανική πολιτική της χώρας.

Συγκεκριμένα με την παρούσα τροπολογία προτείνεται:

α) η τροποποίηση του άρθρου 8 παρ.1 του ν.4982/2022 με την οποία δίνεται η δυνατότητα χωροθέτησης ΕΠ ΚΑΙ με την απλή συναίνεση των ιδιοκτητών γης.

β)  η τροποποίηση του άρθρου 23  παρ. 6 του ν. 4982/2022 με την οποία δίνεται η δυνατότητα αναθεώρησης των Κανονισμών Λειτουργίας με την απλή βούληση των επιχειρήσεων που κατέχουν το 20% της καθαρής έκτασης, χωρίς να προσμετρώνται στο ποσοστό αυτό οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι και τα αδόμητα ακίνητα.

γ) η τροποποίηση του άρθρου 27  παρ.  1 του ν.4982/22 με τη οποία δίνεται η δυνατότητα αλλαγής του  Φορέα Διαχείρισης, με τεκμηρίωση των τεχνικών και οικονομικών δυνατοτήτων του, επιβεβαίωσή τους από ανεξάρτητο ελεγκτή και μετά από απόφαση της πλειοψηφίας των  εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Στον νέο Φορέα μεταβιβάζονται άνευ αντιτίμου τα οικόπεδα που προορίζονται για κοινωφελείς χρήσεις.

δ) τροποποίηση του άρθρου 32 παρ.6 με αναφορά στη Μόνιμη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρηματικών Πάρκων καθώς και επιβολή κύρωσης 5.000€ σε περίπτωση μη υποβολής των εκθέσεων καθώς και προσθήκη παρ. 7 & 8

ε) τροποποίηση του άρθρου 33 όπου στη παρ.2 αφαιρέθηκε η σύσταση και προτείνεται η απευθείας επιβολή προστίμων από το Γενικό Γραμματέα Βιομηχανίας.

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ-ΠΡΟΣΘΗΚΗ

Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου «» προστίθεται νέο άρθρο ως εξής:

Άρθρο..

  • Η παρ.1 του άρθρου 8 του ν. 4982/2022 (Α΄195) αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Η Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) διασφαλίζει το σύνολο της αιτούμενης έκτασης όπου ιδρύεται το Επιχειρηματικό Πάρκο (Ε.Π.). Ως διασφάλιση της έκτασης νοείται η κυριότητα της ΕΑΝΕΠ ή η συναίνεση των ιδιοκτητών γης για τη δημιουργία του Επιχειρηματικού Πάρκου και επί της τεχνοοικονομικής μελέτης σκοπιμότητας – βιωσιμότητας και του σχεδίου κανονισμού λειτουργίας και σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος. Οι ιδιοκτήτες γης εντός της αιτούμενης έκτασης δύνανται να συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο της Ε.Α.Δ.Ε.Π, εισφέροντας ως συμμετοχή τους την ιδιοκτησία γης τους και λαμβάνοντας τον αριθμό μετοχών που αντιστοιχεί στην αξία της ιδιοκτησίας τους, σύμφωνα με το άρθρο 17 του ν. 4548/2018 (Α’ 104)».

-Η παράγραφος 6, του άρθρου 23 του ν. 4982/2022 αντικαθίσταται ως εξής:

«6. Ο Κανονισμός Λειτουργίας του Επιχειρηματικού Πάρκου τίθεται προς αναθεώρηση μετά από αίτημα της Ε.Α.Δ.Ε.Π. ή του πλέον εκπροσωπευτικού πρωτοβάθμιου φορέα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων ή επιχειρήσεων που εκπροσωπούν ποσοστό τουλάχιστον είκοσι τοις εκατό (20%) της καθαρής έκτασης, χωρίς να προσμετρώνται στο ποσοστό αυτό οι κοινόχρηστοι και κοινωφελείς χώροι και τα αδόμητα ακίνητα.

Η κατάρτιση ή αναθεώρηση του Κανονισμού Λειτουργίας πραγματοποιείται κατόπιν διαπραγμάτευσης μεταξύ της Ε.Α.Δ.Ε.Π. και του πλέον εκπροσωπευτικού πρωτοβάθμιου φορέα των εγκατεστημένων επιχειρήσεων. Εάν δεν υφίσταται τέτοιος φορέας, οι εγκατεστημένες επιχειρήσεις εκπροσωπούνται στην διαπραγμάτευση από το οικείο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο.

Σε περίπτωση αποτυχίας της διαπραγμάτευσης εντός προθεσμίας σαράντα πέντε (45) ημερών από την έναρξή της,  η διαφωνία των μερών επιλύεται με Διαιτησία. Η Διαιτησία διενεργείται από τριμελές διαιτητικό όργανο, αποτελούμενο από α) έναν διαιτητή που ορίζεται από την Ε.Α.Δ.Ε.Π., β) έναν διαιτητή που ορίζεται από τον εκπροσωπευτικό φορέα των εγκατεστημένων ή το οικείο επιμελητήριο και γ) έναν πρόεδρο, ο οποίος επιλέγεται από κοινού από τους δύο ανωτέρω εντός πέντε (5) ημερών και σε περίπτωση διαφωνίας αυτός ορίζεται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Ως διαιτητές ορίζονται υποχρεωτικά Δικηγόροι παρ’ Αρείω Πάγω με εγνωσμένη εμπειρία στο Εμπορικό Δίκαιο ή μέλη ΔΕΠ των Νομικών Σχολών της χώρας. Η συγκρότηση, λειτουργία και αμοιβή του Διαιτητικού Οργάνου ρυθμίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης.

Η απόφαση του Διαιτητικού Οργάνου είναι τελεσίδικη και δεσμευτική για τα μέρη» 

Η παρ. 1 του  άρθρου 27 του ν.4982/2022 αντικαθίσταται  ως εξής:

«Υποκατάσταση της Εταιρείας Ανάπτυξης  και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου

  1. Η διοίκηση και διαχείριση ενός Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Π.) μπορεί να μεταβιβαστεί, στη φάση της λειτουργίας του, από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.) σε νέο οικονομικό φορέα, υπό την προϋπόθεση ότι ο φορέας αυτός είναι ανώνυμη εταιρεία και τεκμηριώνει την αξιοπιστία, φερεγγυότητα και χρηματοπιστωτική ικανότητά του και των μετόχων του, τη διοικητική και οργανωτική δομή με την οποία πρόκειται να ασκήσει τη δραστηριότητα που μεταβιβάζεται, καθώς και το χρηματοδοτικό σχήμα με το οποίο πρόκειται να υποστηρίξει τη διαχείριση του Ε.Π.. Η τεκμηρίωση των παραπάνω επιβεβαιώνεται από ανεξάρτητο ελεγκτή κοινής αποδοχής.

Η μεταβίβαση της διοίκησης και διαχείρισης πραγματοποιείται υποχρεωτικά όταν πληρούνται σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις:

α) έχουν εγκατασταθεί ή λειτουργούν επιχειρήσεις τουλάχιστον στο 70% της έκτασης του Επιχειρηματικού Πάρκου, μη προσμετρούμενων σε αυτήν των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και σωρευτικά, β) το ζητούν επιχειρήσεις που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 51% των εγκατεστημένων ή εν λειτουργία επιχειρήσεων, οι οποίες έχουν συστήσει ανώνυμη εταιρεία, με σκοπό τη Διοίκηση και διαχείριση του Επιχειρηματικού Πάρκου.

Στην μεταβίβαση περιλαμβάνονται άνευ αντιτίμου και οι κοινόχρηστοι χώροι του ΕΠ

Στο άρθρο 32 αντικαθίστανται η παρ. 6 όπως παρακάτω και προστίθενται οι παρ. 7 και 8

  1. Οι Ε.Α.Δ.Ε.Π. υποβάλλουν, εντός του πρώτου τριμήνου κάθε έτους, στη Μόνιμη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρηματικών Πάρκων εκθέσεις στις οποίες αναφέρονται:

α) η πρόοδος και η κατάσταση των έργων υποδομής,
β) η εκτέλεση εργασιών συντήρησης σύμφωνα με τις ανάγκες λειτουργίας του Ε.Π.,
γ) παραβάσεις του νόμου και της απόφασης έγκρισης του Ε.Π. από μεμονωμένες επιχειρήσεις,
δ) στατιστικά στοιχεία για τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις και τις δραστηριότητες,
ε) η τήρηση των όρων λειτουργίας του Ε.Π..

Η μη υποβολή των ανωτέρω εκθέσεων επιφέρει οικονομική κύρωση ύψους 5.000€

  1. Τα πορίσματα των ανωτέρω ελέγχων δημοσιεύονται στον ιστότοπο του Υπουργείου Ανάπτυξης εντός τριάντα (30) ημερών από την ολοκλήρωσή τους.
  1. Εγκατεστημένες επιχειρήσεις που εκπροσωπούν τουλάχιστον το 10% των εγκατεστημένων στο Ε.Π., δύνανται να αιτηθούν τη διενέργεια έκτακτου διαχειριστικού ελέγχου του φορέα διαχείρισης για τις πέντε τελευταίες διαχειριστικές χρήσεις. Ο έλεγχος της προηγούμενης παραγράφου ανατίθεται από τη Μόνιμη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχου Επιχειρηματικών Πάρκων σε δύο (2) τουλάχιστον ορκωτούς ελεγκτές λογιστές ή σε ελεγκτική εταιρεία. Οι αιτούσες εταιρείες έχουν δικαίωμα διορισμού ορκωτού ελεγκτή ως τεχνικού συμβούλου, ο οποίος δικαιούται πλήρη πρόσβαση σε όλα τα έγγραφα και τα στοιχεία του διενεργούμενου ελέγχου.  Οι ελεγκτές υποχρεούνται να ολοκληρώσουν τον έλεγχο χωρίς υπαίτια καθυστέρηση και να υποβάλουν το πόρισμα: α) στην Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, β) στον φορέα διαχείρισης, και γ) στις αιτούσες επιχειρήσεις. Εάν προκύπτουν παραβάσεις που τιμωρούνται ποινικά, η έκθεση ελέγχου διαβιβάζεται υποχρεωτικά στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή. Το κόστος του ελέγχου βαρύνει το Φορέα Διαχείρισης του Επιχειρηματικού Πάρκου.

 Το άρθρο 33 του ν. 4982/2022 αναδιατυπώνεται ως εξής:

«Άρθρο 33-Κυρώσεις.

  1. Σε περίπτωση άπρακτης παρόδου της προθεσμίας της παρ. 4 του άρθρου 11 για την υποβολή προς έγκριση του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής και της προθεσμίας της παρ. 2 του άρθρου 16 για την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων των Υπουργείων Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και των κατά περίπτωση συναρμόδιων Υπουργών, ανακαλείται η απόφαση έγκρισης ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Π.), η έκτασή του αποχαρακτηρίζεται, το ρυμοτομικό σχέδιο εφαρμογής παύει να ισχύει, οι δασικού χαρακτήρα εκτάσεις αποκαθίστανται, σύμφωνα με την αρμοδίως θεωρημένη και εγκεκριμένη φυτοτεχνική μελέτη αποκατάστασης του διαταραχθέντος δασικού περιβάλλοντος, εφαρμοζομένης και της παρ. 12 του άρθρου 45 του ν. 998/1979 (Α’ 289) και προβλέπονται οι αναγκαίες επεμβάσεις για την αποκατάσταση του περιβάλλοντος. Με όμοια απόφαση μπορεί να ανατίθεται η ανάπτυξη του Ε.Π. σε άλλη Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Α.Δ.Ε.Π.), η οποία υπεισέρχεται ως καθολικός διάδοχος στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις της Ε.Α.Δ.Ε.Π., που έχει εκπέσει. Για τις απαλλοτριωθείσες ιδιοκτησίες εφαρμόζεται το άρθρο 12 του ν. 2882/2001 (Α’ 17).
  2. Σε περίπτωση παραβάσεων του παρόντος νόμου ως προς την υλοποίηση του Επιχειρηματικού Σχεδίου σύμφωνα με την απόφαση έγκρισης του άρθρου 10, την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, την ακριβή ανάπτυξη του ρυμοτομικού σχεδίου εφαρμογής, τη χορήγηση της βεβαίωσης συμβατότητας της παρ. 1 του άρθρου 29, την ορθή διαχείριση των κοινόχρηστων και κοινωφελών χώρων και την εν γένει χρηστή διοίκηση και διαχείριση του Ε.Π., επιβάλλεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Βιομηχανίας επιβάλλεται υποχρεωτικά πρόστιμο σύμφωνα με την παρ. 5, ενώ ταυτόχρονα ορίζεται προθεσμία συμμόρφωσης, εφόσον αυτό είναι εφικτό. Το πρόστιμο κυμαίνεται από δύο χιλιάδες (2.000) έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ και δύναται να αυξηθεί έως το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ, αναλόγως της βαρύτητας και της συχνότητας της παράβασης. Τα πρόστιμα εισπράττονται κατά τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων.
  3. Κατά της απόφασης επιβολής προστίμου χωρεί ενδικοφανής προσφυγή ενώπιον του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της στον ενδιαφερόμενο.
  4. Όποιος με πρόθεση παραβαίνει την παρ. 6 του άρθρου 22 τιμωρείται με ποινή φυλάκισης έως δώδεκα (12) μηνών.».
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό