Quantcast
Στη Βουλή θα συζητηθεί επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Στη Βουλή θα συζητηθεί επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου για τον Αναπτυξιακό Νόμο

Στην επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή Ροδόπης ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρη Χαρίτου θα απαντήσει αύριο το μεσημέρι στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης και θα δώσει εξηγήσεις για ποιο λόγο διαφοροποιήθηκαν τα επενδυτικά κίνητρα ανάμεσα στις ΠΕ της Θράκης.

Ο βουλευτής επισημαίνει ότι στους μέχρι σήμερα Αναπτυξιακούς Νόμους, η Θράκη πάντα αντιμετωπίζονταν ως ενιαίος χώρος, λόγω των κοινών διαρθρωτικών προβλημάτων στην οικονομία της και των πιέσεων που δέχεται από τα οικονομικά περιβάλλοντα γειτονικών χωρών, γεγονός που ανατρέπεται με τη ρύθμιση αυτή. Όταν μάλιστα δεν υπήρξε σχετική συζήτηση στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για την Ανάπτυξη της Θράκης, ούτε περιλαμβάνεται κάτι ανάλογο στο πόρισμά της.

Ο βουλευτής θα καλέσει τον αν. υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων να δώσει απαντήσεις με ποια αντικειμενικά κριτήρια έγινε αυτή η ρύθμιση στον Αναπτυξιακό Νόμο.

 

Ακολουθεί το κείμενο της επίκαιρης ερώτησης

 

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων

Θέμα: Με ποια αντικειμενικά κριτήρια καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη

Στο Νόμο 4887/2022 που πρόσφατα ψηφίστηκε με τίτλο «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» στο άρθρο 30 στην παράγραφο 6 διαφοροποιούνται τα επενδυτικά κίνητρα που χορηγούνται για τη μεσαία επιχειρηματικότητα ανάμεσα στις Π.Ε. της Περιφέρειας ΑΜΘ όπως και αυτών της Θράκης. Συγκεκριμένα τα ποσοστά αμέσων επιχορηγήσεων στην Π.Ε. Έβρου είναι στο 60%, ενώ για τις Π.Ε. Ροδόπης και Ξάνθης το ποσοστό μειώνεται στο 30%. Ενώ το υπόλοιπο ποσοστό έως το 100% του συνόλου οι έμμεσες ενισχύσεις, δηλαδή οι φοροαπαλλαγές, θα είναι αντίστοιχα 40% και 70%. Επίσης, η προσαύξηση της συνολικής βαθμολογίας του επενδυτικού σχεδίου, την οποία λαμβάνουν οι επιχειρήσεις που θα επενδύσουν στη Θράκη, διαφοροποιείται με το ποσοστό στην Π.Ε. Έβρου να είναι στο 10% και στις Π.Ε. Ροδόπης και Ξάνθης στο 5% αντίστοιχα. Ενώ δεν υπάρχει καμία πρόνοια για τις υπόλοιπες ΠΕ της ΑΜΘ, για χορήγηση κινήτρων διαφορετικής  κλίμακας.

Από τους μέχρι σήμερα αναπτυξιακούς Νόμους, όπως 2601/1998, 3299/2004, 3908/2011 και 4399/2016, τα αναπτυξιακά κίνητρα για τη Θράκη ήταν ενιαία ώστε να διασφαλίζεται η ισόρροπη ανάπτυξη της. Η Θράκη αντιμετωπίζονταν πάντα ως ενιαίος χώρος, λόγω των κοινών διαρθρωτικών προβλημάτων της οικονομίας της. Των ενιαίων ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της, όπως της μεγάλης απόστασης από τα αστικά κέντρα και της έντονης πίεσης που δέχεται ως ακριτική περιοχή από τα διαφορετικά οικονομικά περιβάλλοντα των βόρειων και ανατολικών γειτονικών χωρών. Και βέβαια τέτοιες ρυθμίσεις δε συζητήθηκαν στη Διακομματική Επιτροπή της Βουλής για την Ανάπτυξη της Θράκης, ούτε βέβαια και περιλαμβάνονται στο πόρισμά της.

Δημιουργούνται πολύ σοβαρά ερωτήματα με ποια αντικειμενικά κριτήρια έγιναν τέτοιου είδους ρυθμίσεις που διαφοροποιούν  τα επενδυτικά κίνητρα ανάμεσα στις ΠΕ της Θράκης. Μακροπρόθεσμα οι ενδεχόμενες διαφορετικές ταχύτητες ανάπτυξης ανάμεσα στις ΠΕ της Θράκης ενέχουν τον κίνδυνο να οδηγήσουν στην διεύρυνση  των   οικονομικών   και κοινωνικών  ανισοτήτων  ανάμεσα στις ΠΕ, όταν μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ το κατά κεφαλή ακαθάριστο εγχώριο προϊόν για την τριετία 2017-2019 διαμορφώνεται στις 12.172 στην ΠΕ Έβρου, στις 10.478 στην ΠΕ Ροδόπης και στις 9.695 στην ΠΕ Ξάνθης.

Βάσει των παραπάνω ερωτάται ο κος υπουργός:

Με ποια  αντικειμενικά κριτήρια, στον Αναπτυξιακό Νόμο, καθορίστηκαν τα διαφοροποιημένα ποσοστά των επενδυτικών κινήτρων στη Θράκη με ενδεχόμενο να διευρυνθούν οι ανισότητες ανάμεσα στις περιφερειακές ενότητες της;

Ο ερωτών βουλευτής

Χαρίτου Δημήτρης

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό