
Θα αξιοποιηθεί το ερείπιο ή το οικόπεδο ;
Θα αξιοποιηθεί το ερείπιο ή το οικόπεδο;
Στην αναβίωση και αξιοποίηση των «Ξενία» προχωρά η Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ), θέτοντας ως στόχο την επαναλειτουργία τους και την ενίσχυση της τουριστικής ανάπτυξης των περιοχών που τα φιλοξενούν, μεταξύ αυτών και του «Ξενία» Κομοτηνής, για το οποίο η πρώτη προσπάθεια να πουληθεί, απέτυχε. Τώρα, στόχος είναι μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να εκκινήσουν επίσημα διαδικασίες αξιοποίησης του. Πως ακριβώς, θα μας το πει η ΕΤΑΔ προσεχώς. Προς το παρόν, ενημερώνει ότι το Ξενία Κομοτηνής αφορά οικόπεδο 18.205,16 τμ με δομημένη επιφάνεια 1.988,65 τμ και δυναμικότητα 42 κλινών και πως η αξιοποίησή του εντάσσεται στις άμεσες προτεραιότητες της ΕΤΑΔ. Ο Ποπολάρος εκτιμά πως το ζουμί της αξιοποίησης βρίσκεται στο οικόπεδο, καθότι το κτήριο και ερείπιο είναι και σχετικά μικρού εμβαδού. Και ένα τέτοιο οικόπεδο, μέσα στην πόλη, είναι σκέτο χρυσορυχείο. Να πούμε αν βγει και πάλι σε πλειστηριασμό, να το «χτυπήσει» ο Δήμος, είναι μάλλον αργά. Το μόνο που μπορούμε να κάνουμε, είναι να περιμένουμε να δούμε την …αξιοποίηση του. Του «Ξενία», γιατί για τον Δήμο, τι αξιοποίηση να περιμένουμε…
Δεν είναι και ο καιρός για τραπεζοκαθίσματα…
Στην πλατεία φέτος το χριστουγεννιάτικο πάρκο και η επιλογή είναι σωστή, καθότι αποφεύγονται οι λάσπες του πάρκου και επιπλέον, τέτοια εποχή δεν είναι για τραπεζοκαθίσματα και καφεδάκι έξω. Πάντως, να πούμε μπράβο σε όποιους εμπνεύστηκαν τα χριστουγεννιάτικα πάρκα, τα οποία περιοδεύουν ανά την Ελλάδα και βγάζουν από την υποχρέωση τους Δήμους να κάνουν κάτι μόνοι τους. Δεν θα εισακουστεί, αλλά ας την επαναλάβουμε εκείνη την πρόταση να ακούγονται από μεγάφωνα κάλαντα και χριστουγεννιάτικα τραγούδια για λίγες ώρες ημερησίως στην εορταστική περίοδο. Όσο για το «καλές γιορτές» εν είδη πανό, μπορεί και να παραληφθεί. Αν είναι να ευχηθεί ο Δήμος, ας ευχηθεί πραγματικά, «Καλά Χριστούγεννα και ευτυχές το νέο έτος 2026».
Κάτι σαν θεσμός οι ανέντιμοι αγρότες
Έχουμε φτάσει σε τέτοιο σημείο ανυποληψίας ως χώρα, κράτος, θεσμών και πολιτικής που ο αρμόδιος υπουργός απευθύνεται στους αγρότες δηλώνοντας ότι «οι έντιμοι αγρότες δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα» και να υπόσχεται πως «όσα χρήματα δικαιούνται οι νόμιμοι αγρότες και κτηνοτρόφοι, θα τα λάβουν στο ακέραιο». Είναι δηλαδή δεδομένο πως υπάρχουν και παράνομοι, αλλά και ανέντιμοι αγρότες, κάτι σαν θεσμός στην αγροτική οικονομία της χώρας. Και που υπάρχουν; Μήπως έχουν να φοβηθούν κάτι, όχι τίποτα που είπε ο υπουργός, ή δεν θα λάβουν και αυτοί και μάλιστα πολύ περισσότερα από όσα δικαιούνται, αν και όπως αποδεικνύει το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ, και χωρίς να δικαιούνται, παίρνουν πάρα πολλά. Αν δεν τους πιάσουν τους ανέντιμους, δεν πάρουν πίσω τα λεφτά, δεν τους τιμωρήσουν, πώς να πιστέψουν οι έντιμοι αγρότες πως θα ανταμειφθούν για την εντιμότητα τους; (Η φωτογραφία που συνοδεύει το σχόλιο είναι από το organiclife.gr).
Βανζελ Παπαντο, Βανζελ όπως Βαν Γκογκ
Ο Χρόνης Εξαρχάκος είναι ο Βανζελ Παπαντο στην ταινία του Γιάννη Δαλιανίδη «Μια κυρία στα μπουζούκια». Στον χαρακτήρα που υποδύεται την έχει την πετριά. Ο Βίνσεντ Βαν Γκογκ ήταν Ολλανδός ζωγράφος. Εν ζωή, το έργο του δεν σημείωσε επιτυχία, ούτε ο ίδιος αναγνωρίστηκε ως σημαντικός καλλιτέχνης. Φαίνεται πως την είχε και αυτός την πετριά, ιδίως στο τέλος της ζωής του. Ήταν όμως αυτό που οδήγησε την δημιουργικότητα του, με 1000 έργα σε μόλις 10 χρόνια, όπως ακούσαμε σε πρόσφατη ομιλία στην Κομοτηνή και ειδικότερα «για τις διαταραχές της αισθητικότητας που είχε ο Βαν Γκογκ, εξαιτίας της ψυχασθένειας με την οποία είχε διαγνωστεί». Πάντως, τα περισσότερα έργα του τα έκανε πριν εισαχθεί σε ψυχιατρικό κέντρο, ενώ χρόνια πριν γνώρισε την Ιαπωνική τέχνη και στο Παρίσι ήρθε σε επαφή με τους ιμπρεσιονιστές Εντγκάρ Ντεγκά, Καμίλ Πισαρό, Πωλ Γκωγκέν και Τουλούζ Λωτρέκ. Από τρέλα ή από ικανότητα και δημιουργικό οίστρο, διαλέγεται και παίρνετε, αν και να προτιμήσετε το δεύτερο. Όσο για τον Εξαρχάκο, κορυφαία η ατάκα του, Βανζελ Παπαντο, Βανζελ όπως Βαν Γκογκ, όταν συστήνεται στα αδέλφια της Λάσκαρη, την οποία φιλοδοξεί να αναδείξει στην πασαρέλα της ομορφιάς.
Θα σουβλίζουμε μαζί με τους Καθολικούς;
Το είπαμε και θα το πούμε ξανά. Αν οι καθολικοί θέλουν να γιορτάζουν το Πάσχα την ίδια ημέρα οι δυο Εκκλησίες, ας αλλάξουν τον δικό τους υπολογισμό να το γιορτάζουν μαζί με τους Ορθόδοξους. Απλό είναι και τι χρειάζονται οι συζητήσεις. Άλλωστε, φτάνει να το πει ο Πάπας και έγινε, καθότι έχει το αλάθητο αφού μιλάει με τον λόγο του Θεού. Επίσης, ισχύει το σχίσμα, πώς να το κάνουμε, επειδή πέρασαν χίλια χρόνια, περασμένα ξεχασμένα; Ή θα ξεχάσουμε πως η Ουνία είναι μέγιστος εχθρός της Ορθοδοξίας και πολιορκητικός κριός του Βατικανού; Τι ζόρι έχουμε οι Ορθόδοξοι να γίνουμε σαν τους Καθολικούς, άμα θέλουν ας γίνουν αυτοί σαν εμάς. Θα πείτε, τα λες αυτά εσύ Ποπολάρε που είσαι άθεος; Εμ, άμα δεν τα λένε οι …ευσεβείς χριστιανοί, άραγε ντρέπονται, κάποιος δεν πρέπει να τα πει; Πάντως, αν το γιορτάζουμε μαζί το Πάσχα, Ορθόδοξοι και Καθολικοί, θα έχει και ένα καλό, δεν θα μας λένε προηγήθηκε το Πάσχα των Καθολικών και στείλαμε πολλά αμνοερίφια στην Ευρώπη και για αυτό θα είναι ακριβά για το Πάσχα των Ελλήνων. Λες και σουβλίζουν αρνιά στην …Ιταλία.





