Quantcast
Το ποδήλατο πια έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας !

Το ποδήλατο πια έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας !

Νέος ποδηλατόδρομος κατασκευάστηκε στην Ξάνθη, διπλής κατεύθυνσης, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος της γέφυρας στον Ιερό Ναό Κων/νου και Ελένης, έως τη γέφυρα του συνοικισμού Σαμακώβ, σε μήκος περίπου 440, μέτρα και σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμου που οδηγεί στα Κιμμέρια.

Το έργο κατασκευάστηκε με πόρους από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Πολιτικής και Κοινωνικής Συνοχής, ύψους 399.718,54 ευρώ.

 

Ειδικά οι επίπεδες πόλεις χωρίς ανηφόρες κατηφόρες, διψούν για ποδήλατο, για τις μετακινήσεις σε όλες τις πλευρές της πόλης, μέσω ενός ευρέως δικτύου ποδηλατοδρόμου.

Η Ξάνθη με τις δύο εκδοχές της παλιά και σύγχρονη μπορεί να μην είναι τελείως επίπεδη σαν την Κομοτηνή, ωστόσο τολμά στο σύγχρονο κομμάτι της να έχει ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων, που μάλιστα αγγίζει και τον κοντινό οικισμό Κιμμέρια, καλώντας για ζωή…Ποδήλατο τους κατοίκους της που ανταποκρίθηκαν θερμά!

Νέος ποδηλατόδρομος κατασκευάστηκε στην Ξάνθη, διπλής κατεύθυνσης, επί της οδού Βασιλίσσης Σοφίας από το ύψος της γέφυρας στον Ιερό Ναό Κων/νου και Ελένης, έως τη γέφυρα του συνοικισμού Σαμακώβ, σε μήκος περίπου 440, μέτρα και σύνδεση με το υπάρχον δίκτυο ποδηλατοδρόμου που οδηγεί στα Κιμμέρια.

Το έργο κατασκευάστηκε με πόρους από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Πολιτικής και Κοινωνικής Συνοχής, ύψους 399.718,54 ευρώ.

Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν όλες οι απαραίτητες εργασίες καθαιρέσεων-επιστρώσεων-αντιστήριξης για τη επαναχάραξη της διατομής της οδού, κατασκευής πεζοδρομίων με πρόβλεψη για ΑμεΑ. Έγιναν εργασίες υπογειοποίησης των δικτύων της ΔΕΗ, ενώ τοποθετήθηκαν θα νέα φωτιστικά και σήμανση και συμπληρώθηκε το υφιστάμενο δίκτυο ομβρίων με σχάρες για την αποχέτευση.

Με το έργο αυτό ένα διαχρονικό αίτημα των ποδηλατών της πόλης για την δημιουργία ποδηλατοδρόμων που θα διασχίζουν το κέντρο και γενικότερα την πόλη, έχει γίνει πραγματικότητα!

Mετά τις σχετικές διαβουλεύσεις- αφορά στη δημιουργία ενός  ποδηλατοδρόμου που θα διασχίζει την οδό 28ης Οκτωβρίου από την είσοδο της πόλης και μέχρι την κεντρική πλατεία.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι μελετητές «θυσίασαν» τη μία σειρά σταθμευμένων οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα στη μία πλευρά του δρόμου. Έτσι δημιουργήθηκε μια κεντρική γραμμή που διασχίζει όλο το κέντρο της πόλης, από τη μία είσοδο και οδηγείται στην έξοδο προς Κιμμέρια, καθώς συνδέεται με το νέο ποδηλατόδρομο στο ύψος της πεζογέφυρας του Κοσύνθου. Τοπικά   θα διακλαδώνεται με τοπικούς βρόγχους.

 

Eυρύ δίκτυο Ποδηλατοδρόμων σε όλη την πόλη

Το ευρύ δίκτυο ποδηλατοδρόμων, σε συνδυασμό με τους υπάρχοντες πεζόδρομους και τα υπό εκτέλεση ή υπό δημοπράτηση έργα του Δήμου, που γίνονται πλέον με την ύπαρξη λωρίδας ποδηλατοδρόμου,  θα κάνουν εφικτή την καθολική και ασφαλή χρήση του ποδηλάτου στην πόλη, όπου ήδη παρουσιάζεται αυξημένη χρήση από ποδηλάτες όλων των ηλικιών.

Σύμφωνα με το δεύτερο μέρος της κυκλοφοριακής μελέτης τότε για την πόλη της Ξάνθης, αξίζει να σημειωθεί ότι στη δεύτερη αυτή φάση, επιχείρησε – εκτός από τα δύο σημαντικά ζητήματα της πεζοδρόμησης μέρους του κέντρου και της δημιουργίας ποδηλατοδρόμων-  να αντιμετωπίσει μια σειρά από ζητήματα, όπως η ασφάλεια των μετακινήσεων, η ασφάλεια των σχολικών μονάδων, η διοχεύτευση του φόρτου των οχημάτων και, γενικότερα, να αποτυπώσει σε σχεδιασμό τον εκσυγχρονισμό της πόλης, σε αντιστοιχία με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο της Ξάνθης.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου οι μελετητές «θυσιάζουν» τη μία σειρά παρακαρισμένων οχημάτων που σταθμεύουν παράνομα στη μία πλευρά του δρόμου. Έτσι θα δημιουργηθεί μια κεντρική γραμμή που θα διασχίζει όλο το κέντρο της πόλης από τη μία είσοδο και θα οδηγείται στην έξοδο προς Κιμμέρια καθώς θα συνδέεται με το νέο ποδηλατόδρομο στο ύψος της πεζογέφυρας του Κοσύνθου ενώ τοπικά θα διακλαδώνεται με τοπικούς βρόγχους.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό