«Τώρα που η ευλογιά που πλήττει ανθρώπους ήρθε στην Ελλάδα, θα θανατώσουμε και τους ανθρώπους μαζί με τους γείτονες τους ;»

«Τώρα που η ευλογιά που πλήττει ανθρώπους ήρθε στην Ελλάδα, θα θανατώσουμε και τους ανθρώπους μαζί με τους γείτονες τους ;»

Η ευλογιά των πιθήκων δεν είναι πια μια μακρινή είδηση. Το πρώτο κρούσμα καταγράφηκε και στη χώρα μας. Και τώρα τίθεται το ερώτημα: πώς θα αντιδράσουμε; Θα ακολουθήσουμε την ίδια «λογική» που εφαρμόζεται στα κοπάδια; Εκεί όπου η απάντηση είναι μία και μοναδική: μαζική θανάτωση με τα καρφωτικά πιστόλια και πέταμα σε λάκκους;

Αν η ίδια λογική εφαρμοζόταν στους ανθρώπους, θα βλέπαμε άραγε την κυβέρνηση να εισηγείται την εξόντωση των νοσούντων και όλης της γειτονιάς ή του χωριού; Θα ακούγαμε γιατρούς–πολιτικούς, όπως ο κ. Τσιάρας και ο κ. Κέλλας, να παίρνουν θέση υπέρ μιας τέτοιας «λύσης»; Ρητορικά ερωτήματα, φυσικά. Γιατί όλοι ξέρουμε ότι στους ανθρώπους η απάντηση θα ήταν εμβολιασμός, θεραπεία, φροντίδα, η προστασία της ζωής. 

Και τότε γιατί στα ζώα η απάντηση είναι τόσο διαφορετική; Γιατί εκεί η ζωή μετράει λιγότερο; Η επιστήμη έχει τα μέσα να προστατεύσει και τον άνθρωπο και το ζώο. Το ζήτημα είναι αν έχουμε τη βούληση να τα χρησιμοποιήσουμε. Το ερώτημα λοιπόν είναι θα τολμούσε η κυβέρνηση Μητσοτάκη να σκοτώσει τους νοσούντες ανθρώπους και τους γείτονες τους, όπως κάνει με τα ζώα;

Φυσικά και όχι. Γιατί οι άνθρωποι έχουν φωνή. Έχουν δικαιώματα. Έχουν πρόσωπο. Τα πρόβατα όμως; Αυτά δεν έχουν φωνή. Δεν έχουν ψήφο. Δεν έχουν σημασία.

 Η αντιμετώπιση των ζωονόσων δεν μπορεί να βασίζεται σε μεσαιωνικές, βάρβαρες και βάναυσες πρακτικές, η θανάτωση δεν είναι ιατρική πράξη και όποιος ισχυρίζεται το αντίθετο δεν διαφέρει από το ναζί Μέγκελε. Ούτε να εφαρμόζεται με δύο μέτρα και δύο σταθμά. Αν η επιστήμη μπορεί να θεραπεύσει τον άνθρωπο, μπορεί και να προστατεύσει το ζώο. Αρκεί να το θέλουμε. Όλα τα υπόλοιπα είναι εκ του πονηρού για να καλύπτουν πολιτικές αμαρτίες.

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό