Βολές κατά του νομοσχεδίου Αυγενάκη από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής: «Υποβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης…»

Βολές κατά του νομοσχεδίου Αυγενάκη από το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής: «Υποβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης…»

Με ψήφισμά του το ΤΕΦΑΑ Κομοτηνής αν και σε γενικές γραμμές τονίζει σε ψήφισμά του ότι είναι προς την σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο που έχει καταθέσει ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης, τονίζει με έμφαση ότι υπάρχει μείζον θέμα στο ζήτημα των πτυχίων προπονητικής στο ποδόσφαιρο.

Τονίζει ότι δεν μπορεί τα πτυχία των ΤΕΦΑΑ να εξομειώνονται με σεμινάρια ενός ιδιωτικού φορέα όπως η ΕΠΟ και προσθέτει ότι οφείλει να εφαρμοστεί το ίδιο πλαίσιο που υπάρχει και στα άλλα αθλήματα, διαφορετικά θα πρόκειται για υποβάθμιση συνολικά της Ανώτατης Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Το ψήφισμα εκδόθηκε νωρίς το απόγευμα της Τρίτης 15 Ιουνίου, είναι ομόφωνο και έχει ως εξής:

Σχετικά με το ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ με τίτλο: «Αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου της Επιτροπής Επαγγελματικού Αθλητισμού, διατάξεις εναρμόνισης με ολιστική μελέτη FIFA-UEFA για το ποδόσφαιρο και την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, αναδιάρθρωση επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, λειτουργική ενίσχυση Εθνικού Οργανισμού Καταπολέμησης Ντόπινγκ, αναμόρφωση θεσμικού πλαισίου προπονητών αθλημάτων και λοιπές τροποποιήσεις της αθλητικής νομοθεσίας»τα μέλη της Συνέλευσης του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Αθλητισμού του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, στη συνεδρίαση με αριθμό 554/ 14-6-2021 ομόφωνα ψήφισαν τα εξής:

  1. Το προτεινόμενο νομοσχέδιο περιλαμβάνει διατάξεις οι οποίες, αν και επιδέχονται βελτιώσεων, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση καθορίζοντας τα προσόντα, την εκπαίδευση και τις κατηγορίες προπονητών. Ορθώς, με τον προτεινόμενο νόμο ορίζονται από το κράτος τα επαγγελματικά δικαιώματα της κάθε κατηγορίας προπονητών αναγνωρίζοντας, μάλιστα, ως ανώτερης επαγγελματικής αξίας τα πανεπιστημιακά πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σε όλα τα αθλήματα, δυστυχώς όμως με εξαίρεση το ποδόσφαιρο.
  2. Τα πανεπιστημιακά πτυχία των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού με ειδικότητα σε αθλήματα πρέπει να αναγνωρίζονται ως τα ανώτερα πτυχία κατάρτισης προπονητών σε ΟΛΑ ανεξαιρέτως τα αθλήματα (συμπεριλαμβανομένου και του ποδοσφαίρου), και να συνοδεύονται από τα ανώτερα δυνατά επαγγελματικά δικαιώματα προπονητή σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες ανεξαρτήτως αθλήματος.
  3. Αντιβαίνοντας τις αρχές της ισότητας, της αναλογικότητας και της αξιοκρατίας, το προτεινόμενο νομοσχέδιο [Άρθρο 37. Παρ. 3, Άρθρο 38 Παρ. 4(β)] προβλέπει τα επαγγελματικά δικαιώματα των προπονητών ποδοσφαίρου αντί να καθορίζονται με νόμο του κράτους, να καθορίζονται από ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου, όπως η Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.). Η διάταξη αυτή θα πρέπει να αποσυρθεί και να ισχύσει ό,τι προτείνεται για τους προπονητές των υπολοίπων αθλημάτων.
  4. Αποτελεί υποβάθμιση συνολικά για την Ανώτατη Εκπαίδευση της χώρας μας, η ρύθμιση με την οποία προβλέπεται η εξίσωση πτυχίων προγραμμάτων σπουδών τετραετούς φοίτησης, τα οποία έχουν αξιολογηθεί και συμμορφώνονται με τις αρχές του Προτύπου Ποιότητας της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ), με ταχύρρυθμα σεμινάρια που παρέχονται από ιδιωτικούς, μη εκπαιδευτικούς φορείς όπως η Ε.Π.Ο. και μάλιστα με καταβολή διδάκτρων.
  5. Οι κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος προπονητή ανεξαρτήτως επιπέδου, οι οποίοι απασχολούνται ως πρώτοι προπονητές σε σωματεία ή ακαδημίες στις κατηγορίες που συμμετέχουν σε αναπτυξιακά μη μοριοδοτούμενα πρωταθλήματα όλων των αγωνισμάτων, οφείλουν να έχουν εξειδικευμένη επιστημονική γνώση και πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.

Επειδή,

  • Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία η ανώτατη εκπαίδευση έχει ανατεθεί από την Πολιτεία στα Α.Ε.Ι. της χώρας και σε ό,τι αφορά στον χώρο του αθλητισμού παρέχεται από τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
  • Το πτυχίο ενός Πανεπιστημιακού Τμήματος είναι το ανώτατο επίπεδο εκπαίδευσης που μπορεί να λάβει κανείς σε οποιοδήποτε χώρο, επιστημονικό ή επαγγελματικό πεδίο.
  • Η φοίτηση σε ένα πανεπιστημιακό Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού συνδέεται με την παιδαγωγική επάρκεια, τη θεωρητική εκπαίδευση, την πρακτική εφαρμογή και την αξιολόγηση σε όλο το εύρος των αθλητικών επιστημών.
  • Το Πρόγραμμα Σπουδών των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, διάρκειας 4 ετών με συνολικό φόρτο 240 μονάδες ECTS, αξιολογείται με αυστηρά κριτήρια σε σταθερή βάση για την ποιότητά του από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘΑΑΕ) και σύμφωνα με διεθνή πρότυπα.
  • Όλοι οι προπονητές, ανεξαρτήτως αθλήματος, και ειδικότερα οι προπονητές παιδιών και εφήβων πρέπει να έχουν εκπαίδευση, που να περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι μήνες παιδαγωγική κατάρτιση, η οποία να προσφέρεται από τα πανεπιστήμια.
  • Η παιδαγωγική κατάρτιση των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού περιλαμβάνει θεωρητική κατάρτιση σε θέματα παιδαγωγικής και διδακτικής, αλλά και σε θέματα εφαρμογής στο πεδίο, όπου οι απόφοιτοι αξιολογούνται.

ΚΑΛΟΥΜΕ την Κυβέρνηση:

  • Να κάνει ουσιαστικές τροποποιήσεις των σχετικών άρθρων του νομοσχεδίου [Άρθρο 37. Παρ. 3, Άρθρο 38 Παρ. 4(β)], που θίγουν το κύρος και την υπόσταση της Ανώτατης Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης των αποφοίτων των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού της χώρας.
  • Να αναγνωρίσει ότι οι κάτοχοι άδειας άσκησης επαγγέλματος προπονητή στις αναπτυξιακές ηλικίες οφείλουν να έχουν ειδική επιστημονική παιδαγωγική κατάρτιση και στο Άρθρο 37 Παρ. (γ): «…καθώς και ως πρώτοι προπονητές σε σωματεία ή ακαδημίες στις κατηγορίες που συμμετέχουν σε αναπτυξιακά μη μοριοδοτούμενα πρωταθλήματα όλων των αγωνισμάτων», να προσθέσει την προϋπόθεση: «εφόσον έχουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια ανάλογη με αυτή των αποφοίτων Τ.Ε.Φ.Α.Α.».
  • Να προβεί, επιπρόσθετα, στην πρόβλεψη συγκεκριμένων κυρώσεων για την παράνομη άσκηση επαγγέλματος προπονητή, διότι οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση σχετικά με το επάγγελμα του προπονητή θα αποτελέσει «κενό γράμμα», εάν η παράνομη άσκησή του δεν συνοδεύεται από σαφείς ρυθμίσεις επιβολής κυρώσεων, οι οποίες θα ορίζονται με καθορισμένες διαδικασίες και θα εφαρμόζονται από συγκεκριμένα όργανα και ελεγκτικούς μηχανισμούς.
  • Να καθορίσει με σαφήνεια τις προϋποθέσεις συμμετοχής των αθλητών στις Σχολές της Γ.Γ.Α. καθώς και της δυνατότητας μετάβασης σε ανώτερο επίπεδο προπονητή.

 

Thrakisports/JP

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό