Η σωστή ταχύτητα για να κάνω οικονομία στα καύσιμα
Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα και χαμηλή ταχύτητα κίνησης. Προνοητικότητα και προσαρμοστικότητα χρειάζεται.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου είναι αρκετά μεγάλη και δίκαια αποτελούν χαρακτηρίζονται θαυματουργοί, μιας και παρά το γεγονός ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπής ρύπων και έχουν αυξημένο βάρος, καταφέρνουν να καταναλώνουν λιγότερο σε σχέση με παλαιότερα.
Βέβαια στον περιορισμό της κατανάλωσης ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης, εκτός από την τεχνολογία, εξίσου σημαντικό ρόλο παίζει και αυτός που βρίσκεται στο τιμόνι, καθώς η δική του συμπεριφορά και οι αποφάσεις επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό πόσα λίτρα καύσιμο θα καταναλωθούν σε μια διαδρομή.
Για να έχετε μια εικόνα πιο κοντά στην πραγματικότητα σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου που ανακοινώνει ένας κατασκευαστής, θα πρέπει να προσθέσετε ένα 20% με 25% παραπάνω στις εργοστασιακές τιμές. Η διαφορά μεταξύ των δύο τιμών ωφείλεται στο γεγονός ότι οι πραγματικές συνθήκες (συμπεριφορά οδηγού, καιρικές συνθήκες, κλίσεις, επιτάχυνση, μποτιλιάρισμα, λειτουργία προαιρετικού εξοπλισμού κ.α.) απέχουν αρκετά από τις εργαστηριακές που πραγματοποιούν οι κατασκευαστές.
Το γρήγορο ανέβασμα και η σωστή επιλογή σχέσης στο σασμάν του αυτοκινήτου μας παίζουν καθοριστικό ρόλο στην οικονομία καυσίμου. Για αυτό και πρέπει να κινούμαστε με την υψηλότερη δυνατή σχέση σε περίπτωση που έχουμε χειροκίνητο κιβώτιο, και σε περίπτωση που έχουμε αυτόματο κιβώτιο να επιλέξουμε το οικονομικό προφίλ λειτουργίας ή να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να επιλέγουμε εμείς χειροκίνητα την επιθυμητή σχέση.
Ένας από τους μεγαλύτερους εχθρούς της οικονομικής οδήγησης είναι οι υψηλές ταχύτητες κίνησης, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο παίζουν και διαφορά εξοπλιστικά στοιχεία, όπως για παράδειγμα η λειτουργία του κλιματισμού, τα θερμαινόμενα καθίσματα κ.α..