Πεζογέφυρα Κόσυνθου, μοντέρνα, ασφαλής, άκρως χρηστική και ένα από τα όμορφα σημεία της Αρχόντισσας της Θράκης

Πεζογέφυρα Κόσυνθου, μοντέρνα, ασφαλής, άκρως χρηστική και ένα από τα όμορφα σημεία της Αρχόντισσας της Θράκης

Κατασκευάσθηκε με πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Πολιτικής και Κοινωνικής Συνοχής, ύψους 256.705,47 ευρώ

Προσβάσιμο το έργο και σε ΑμεΑ

 

Μια πολύ ωραία και μοντέρνα κατασκευή που συναντούμε σε ευρωπαϊκές πόλεις με ποτάμια και στην Ξάνθη, με την ολοκλήρωση της κατασκευής Πεζογέφυρας Κόσυνθου στη θέση Νησάκι.

Το έργο κατασκευάστηκε με πόρους του Ευρωπαϊκού Ταμείου Πολιτικής και Κοινωνικής Συνοχής, ύψους 256.705, 47 ευρώ!

Η πεζογέφυρα αυτή εξυπηρετεί τη διέλευση πεζών μεταξύ της θέσης Νησάκι στη δυτική όχθη και του οικισμού Σαμακώβ στην ανατολική όχθη του ποταμού Κοσύνθου. Το όλο το έργο είναι προσβάσιμο σε ΑμεΑ και όσον αφορά την εκατέρωθεν πρόσβαση αλλά και την διέλευση.

Η κατασκευή της γέφυρας αποσκοπούσε  σε πολλαπλά ωφέλη όπως: α) τη σύνδεση των δύο περιοχών που αναφέρθηκαν σε θέση τέτοια κατάργησης περιπορείας της τάξεως 500μ,

β) την κατασκευή έργου για την τουριστική ανάδειξη της περιοχής και τη διευκόλυνση προσπελασιμότητας σε φθίνουσες περιοχές,

γ) τη δημιουργία πόλο έλξης και ανάπτυξης κινητικότητας,

δ) την δόμηση μιας σύγχρονης κατασκευής σε ένα παραδοσιακό περιβάλλον με χρήση νέων και εξελιγμένων υλικών κ.α.

 

Ο φορέας που επιλέχθηκε μορφολογικά κυρίως εξασφάλισε την υλοποίηση των ανωτέρω στόχων, ενώ έγινε σημαντική έρευνα για την εξασφάλιση της κατασκευασιμότητας του.
Η γεφύρωση κατασκευάστηκε  με δύο ισχυρά μεταλλικά τόξα από τα οποία αναρτάται το κατάστρωμα κυκλοφορίας, το οποίο είναι μεταλλικό δικτυωτού τύπου, η επικάλυψη του οποίου είναι με πλάκα σκυροδέματος που εγχύεται σε μεταλλότυπο φύλλων τραπεζοειδούς διατομής.

Η εξασφάλιση των πεζών έναντι πτώσεως γίνεται με την τοποθέτηση πλευρικών κιγκλιδωμάτων με κλίση ως προς την κατακόρυφο προς τα έσω αλλά και με κλίση που ακολουθεί σε γενικές γραμμές την κλίση των κεντρικών συρματόσχοινων.
Με αυτό τον τρόπο προσδίδεται  στο όλο δόμημα μια αίσθηση ομοιομορφίας στο άνω και κάτω τμήμα του φορέα. Για τον φωτισμό έχει εγκατασταθεί ηλεκτρολογικό δίκτυο και προβολείς, φωτιστικά
σώματα σε ιστούς καθώς και ταινίες led για την ανάδειξη της πεζογέφυρας

Έτσι από τον Οκτώβριο του 2015 ένα αρκετά δύσκολο τεχνικό έργο ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση της πεζογέφυρας του Κοσύνθου, η οποία συνδέει το συνοικισμό του Σαμακώβ με την Παλιά Πόλη, στη θέση που βρίσκεται το Νησάκι.

 

 

Κρεμαστή γέφυρα μήκους 40 μέτρων

Για την τοποθέτησή της χρειάστηκε αρκετά μεγάλη προεργασία στο υπόστρωμα ενώ συνολικά 5 ογκώδεις γερανοί ανέλαβαν την τοποθέτηση των εξαρτημάτων, τα οποία κατασκευάστηκαν σε εργοστάσιο της Καβάλας. Η γέφυρα έχει συνολικό μήκος, σε ευθεία, 40 μέτρων.

Τα τόξο της αποτελείται από τρία μεγάλα τα οποία συγκρατούν οι γερανοί και συγκολούνται στον αέρα, ενώ το κατάστρωμα της τοξωτής γέφυρας, το οποίο συγκρατείται από ειδικά συρματόσχοινα, αποτελείται από δύο ξεχωριστά τμήματα. Για τη δημιουργία της κατασκευάστηκαν δύο μεγάλες βάσεις στις δύο όχθεις του Κοσύνθου ενώ αρκετά ειδικά τεμάχια κατασκευάστηκαν σε διάφορα εργοστάσια .

 

Μανώλης Τσέπελης: Δύσκολο έργο, πόλος έλξης η ευρύτερη περιοχή

Όπως ανέφερε ο τότε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και νυν Δήμαρχος Ξάνθης, Μανώλης Τσέπελης,  ήταν ένα πολύ δύσκολο και πολύπλοκο έργο που ολοκληρώθηκε εντός χρονοδιαγράμματος, παρότι φαινόταν αρχικά αδύνατο. Ευχαρίστησε τις Τεχνικές Υπηρεσίες και ανέφερε ότι το έργο αυτό σε συνδυασμό με μια παρέμβαση που σχεδιάστηκα – σε συνεργασία με τη Δασική Υπηρεσία – στο μονοπάτι του Κόσυνθου προς το 4,5 χιλιόμετρο, το Λιμνίο και την Παλιά Πόλη αποτελεί ένα πόλο έλξης για ξανθιώτες και επισκέπτες, ως ένας μεγάλος χώρος περιήγησης και αναψυχής.

Παράλληλα, έχει  αναβαθμισθεί η  επικοινωνία μεταξύ των δύο οικισμών και  μαζί με τις συμπληρωματικές παρεμβάσεις, το έργο θα έχει παραδοθεί στην τοπική κοινωνία, η οποία το αγάπησε και αποτελεί και αυτό ένα από τα όμορφα σημεία της Αρχόντισσας της Θράκης, που είναι η Ξάνθη !

 

Μεγάλη περιπέτεια μέχρι την υλοποίηση

Η μελέτη της Τεχνικής Υπηρεσίας καθώς και η κατασκευή χρειάστηκαν αρκετές εγκρίσεις από διάφορες υπηρεσίες και επιτροπές προκειμένου να συνάδουν με το γενικότερο φυσικό περιβάλλον και την Παλιά Πόλη, ενώ λόγων των καθυστερήσεων το έργο είχε πάρει 4 παρατάσεις και θα έπρεπε να απενταχθεί αν δεν είχε ολοκληρωθεί εντός του μήνα !

 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό