«Ταφόπλακα» στα αυτοκίνητα με ντίζελ και βενζίνη το 2035

«Ταφόπλακα» στα αυτοκίνητα με ντίζελ και βενζίνη το 2035

Τι σημαίνει το οριστικό τέλος που αποφάσισε να βάλει η ΕΕ στα καινούργια αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης

Με απώτερο στόχο στην Ευρώπη το 2035 να πωλούνται μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οι αυτοκινητοβιομηχανίες να διαθέτουν στην γκάμα τους μόνο εξηλεκτρισμένα μοντέλα, η Ευρωπαϊκή Ενωση έσπευσε να ανακοινώσει πριν από λίγες ημέρες το τέλος της πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε βενζίνη είτε ντίζελ. Μάλιστα η ανακοίνωση αυτή περιλαμβάνει τόσο τα ΙΧ όσο και τα ελαφρά επαγγελματικά αυτοκίνητα (βαν, πικ απ έως 3,5 τόνους). Αυτό προϋποθέτει ακόμη μεγαλύτερες επενδύσεις στην ηλεκτροκίνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αναμένεται να προστεθεί στο εγγύς μέλλον και ένας ακόμη νέος νόμος που θα υποχρεώνει τις χώρες τη ΕΕ να εγκαταστήσουν εκατομμύρια φορτιστές οχημάτων για την ομαλή και απρόσκοπτη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους αυτοκινητοδρόμους και τις πόλεις.

Η συγκεκριμένη απόφαση – σταθμός αναφέρει μεταξύ άλλων, ότι οι αυτοκινητοκατασκευαστές θα πρέπει να μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμά τους στο μηδέν έως το 2035. Οπότε από τα νέα αυτοκίνητα που θα λανσάρουν μετά το 2035 θα πρέπει να είναι μηδενικών ρύπων άρα τα βενζίνης και τα ντίζελ δεν μπορούν να βρίσκονται στην γκάμα τους. Η συμφωνία αναφέρει μεταξύ άλλων και τη μείωση κατά 55% στις εκπομπές CO2 για νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται από το 2030 σε σχέση με το 2021. Θυμίζουμε ότι η προηγούμενη πρόταση για το 2030 περιλάμβανε μείωση 37,5%. Από τη συγκεκριμένη απαγόρευση θα γλιτώσουν οι πιο εξειδικευμένοι κατασκευαστές που παράγουν από 1.000 έως 10.000 αυτοκίνητα ετησίως, όπως για παράδειγμα η Ferrari ή η Lamborghini που τους παρέχεται χρόνος προσαρμογής.

 Στοίχημα: η ηλεκτροκίνηση να γίνει προσιτή

Ηδη οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες τρέχουν να αναθεωρήσουν ή να επιταχύνουν τα προγράμματά τους για την ηλεκτροκίνηση. Από τους ομίλους που έχει αντιδράσει και πιστεύει ότι αυτά τα μέτρα είναι κάθετα και επικίνδυνα είναι η Stellantis, η οποία δηλώνει μέσω του CEO της Κάρλος Ταβάρες: «Το μεγαλεπήβολο σχέδιο της ΕΕ και η ολική απαγόρευση των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες έως το 2035 είναι επικίνδυνο και ότι η ηλεκτροκίνηση είναι μια τεχνολογία που επιλέγουν οι πολιτικοί, όχι η βιομηχανία». Ηδη η Volkswagen έχει ανακοινώσει ότι έως το 2035 θα σταματήσει τις πωλήσεις αυτοκινήτων με θερμικά μοτέρ. Στόχος της VW είναι να κάνει την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε όλους.

Το ID. LIFE είναι ένα πρώτο δείγμα γραφής. Πρόκειται για ένα κόνσεπτ ηλεκτρικό μοντελάκι που παρουσιάστηκε στο Μόναχο τον περασμένο Σεπτέμβριο, που στόχος της φίρμας είναι να κοστίζει μεταξύ 20.000 – 25.000 ευρώ. To BMW Group έχει εκπονήσει ένα δεκαετές πρόγραμμα για τη βιωσιμότητα, με το οποίο υπογραμμίζει τη δέσμευσή της στους στόχους της Συμφωνίας των Παρισίων για την κλιματική αλλαγή και εκτιμά ότι το ποσοστό των πωλήσεών της θα προέρχεται 25% από τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα της μέχρι το 2021, στο 33% μέχρι το 2025 και στο 50% μέχρι το 2030.

Η σημαντική αυτή απόφαση αναμένεται να φέρει τα πάνω – κάτω και στην παραγωγή των μοντέλων καθώς και στις θέσεις εργασίας, μιας και τα νέα δεδομένα γεννούν ένα νέο σχέδιο αναπροσαρμογής των εργοστασίων στην παραγωγή των αυτοκινήτων. Υπολογίζεται ότι μόνο στην Ευρώπη απασχολούνται σήμερα 13 εκατομμύρια εργαζόμενοι στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήτοι το 13% των εργαζομένων στην ΕΕ.

Πηγή: TA NEA 

ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
Μοιραστείτε τό